Corbella i Corbella J, Domènech Llaberia E. Metgesses a l’antiga facultat de Medicina de Barcelona del carrer del Carme. Gimbernat. 2000; 33: 203-220.

Ehrenreich B, English D. Brujas, comadronas y enfermeras: historia de las sanadoras; dolencias y trastornos: política sexual de la enfermedad. Barcelona: La Sal; 1981.

Firkin B G, Whitworth J A. Dictionary of Medical Eponyms. Carnforth: Parthenon, 1987.

González Duarte, R. Dotze dones en la biomedicina del segle XX. Barcelona : Fundació Dr. Antoni Esteve, cop. 2009.

Guaita Jiménez P. Dona i medicina a la Corona d’Aragó: (Segles XIII-XV). Manresa: Arxiu Històric de les Ciències de la Salut; 2010.

King H. Hippocrates’ woman: reading the female body in ancient Greece. London: Routledge; 1998.

Maddox B. Rosalind Franklin: the dark lady of DNA. London: Harper Collins; 2002.

Östor A G, Phillips, G E. Immortal Women. Essays in Medical Eponyms: Part I. Am J Surg Pathol 1999; 23(5): 495-501.

Östor A G. Immortal Women. Essays in Medical Eponyms: Part II. Am J Surg Pathol 2001; 25(10): 1326-1331.

Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya. Revista de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya. Barcelona : l'Acadèmia, 1992-

Rodríguez Cabezas Á. Mujeres en la medicina. Málaga: Grupo Editorial 33; 2006.

Schreiber W. Infectio: historia de las enfermedades infecciosas. Basilea: Editiones Roche; 1987.

Vázquez Vega, P (ed.) La Feminización de las profesiones sanitarias. [Madrid] : Universidad Complutense de Madrid ; Bilbao : Fundación BBVA, 2010

Wilson, D C. Lone woman: the story of Elizabeth Blackwell, the first woman doctor. Boston : Little, Brown, cop. 1970.

amunt

Trabajos de los alumnos

Adons Rufat M, Boté Obrador R C, Coma Constansó N. La dona dins la història de la medicina catalana.

Aguilera Pujabet M. Paper de la dona a la carrera sanitària. Cap a una medicina feminitzada.Curs 2010/2011.

Amestoy Torre É, Bonilla Quijada M R, Campos Miguel I M. La dona i la medicina.

Caballero Illanes A. Les primeres metgesses catalanes.

Caballeró Lladó M Q, Llaberia Torrelles M. Martina Castells Ballespí i Dolors Aleu. Dones metges al segle XIX. Curs 2009-10.

Díaz Rodríguez P, Zegrí Reiriz I. Mujeres y Medicina.

Escolà i Escrivà J, Martínez i Nadal G. Metgesses, de l'Excepció a la Regla. Curs 2009-10.

Garcia Ortega A. Les dones en la.... Ciència.

Ginès i Domènech A. Les primeres estudiants de Medicina. Curs 2002-03.

Gómez Torres I. Elizabeth Blackwell: la primera dona metge. Curs 2009-10.

Julià Torres C, Ramírez Abril S. El paper de la dona en la Medicina. Curs 2009-10.

Martínez i Nadal G. Les primeres metgesses de Catalunya. Curs 2011-12.

Moret Puig C. Dona i Medicina. Les primeres universitàries de Catalunya: Helena Maseras, Dolors Aleu i Martina Castells. Curs 2010-11.

Morón Asensio S. La dona en la història de la medicina. Curs 2009-10.

Murga Miralles C de. Cirurgianes, llevadores i metgesses medievals. La dona a la medicina de la Corona d'Aragó (segles XIII-XV). Curs 2011-12.

Pastor Pérez R. La dona metge en la història. Curs 2010-11.

Sandoval Roig R. Dona i Medicina.

Santano Soler A. La rellevància de la dona en la medicina. Curs 2010-11.

Sibelo Garayoa S, Vecino Montoya M. Dones i medicina.

Simón Flores A M. Les dones a la història de la medicina.

amunt