Inici >> Noticies Butlleti >> Seminari Les al·legacions jurídiques, un tresor bibliogràfic al servei de la recerca amb participació del CRAI Biblioteca de Fons Antic

dilluns, 17 juliol 2023

Seminari Les al·legacions jurídiques

El proppassat dilluns 10 de juliol es va celebrar el seminari Les al·legacions jurídiques, un tresor bibliogràfic al servei de la recerca.

Coordinat pel professor Josep Capdeferro de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i la professora Mariela Fargas de la Universitat de Barcelona, va ser la clausura de les activitats paral·leles a l’exposició L’argumentació del conflicte: al·legacions jurídiques catalanes (segles XVI-XIX), organitzada pel CRAI Biblioteca de Fons Antic i comissariada pel mateix Dr. Capdeferro.

Al seu torn, la mostra clou els dos anys del conveni signat el 2021 per l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) i la Universitat de Barcelona per fomentar la descripció, investigació i difusió d’aquests documents.

A banda dels docents Capdeferro i Fargas, el seminari també va comptar amb les participacions de Marta Ortega, secretària judicial del Jutjat del Social de Girona; de les bibliotecàries Isabel Juncosa i Immaculada Muxella, excap de la biblioteca de l'ICAB i bibliotecària de la UPF respectivament; de l’arxivera de l'Arxiu dels Carmelites Descalços de Catalunya i Balears, Mercè Gras i de l’estudiant Maria Argelich.

Respecte a l’assistència, el públic estava format per una trentena de, principalment, investigadors, bibliotecaris i arxivers. L’èxit de l’activitat ha refermat entre els seus impulsors el desig de continuar treballant en la promoció de les al·legacions jurídiques, documents poc coneguts però molt valuosos per a la recerca, des de diverses perspectives.

Per la seva banda, el CRAI Biblioteca de Fons Antic, que custodia més de 2.000 al·legacions, referma el compromís envers la seva catalogació i la seva difusió, a la vegada que celebra la tasca conjunta duta a terme fins ara, confiant que en el futur podrà seguir col·laborant amb un equip tan implicat i divers.