Inici >> Noticies Butlleti >> Participació del CRAI en organitzacions professionals

Participació del CRAI en organitzacions professionals

dimarts, 9 març 2021

El CRAI de la Universitat de Barcelona és membre de diferents organitzacions professionals. L’objectiu principal de participar-hi és doble:

• conèixer i tenir informació de primera mà de les tendències actuals i possibles estratègies futures en diferents àmbits del món de les biblioteques universitàries i de recerca.
  • Contribuir amb el pagament de la quota al manteniment d’aquestes associacions per tal d’impulsar els objectius que s’han marcat com potenciar l’accés obert als continguts científics.

Les més importants:

LIBER (Ligue des Bibliothèques Européennes de Recherche – Association of European Research Libraries)

És una associació a nivell europeu que agrupa unes 450 biblioteques nacionals, però sobre tot universitàries i de recerca. El seu objectiu és proporcionar una infraestructura d’informació que permeti  la investigació a les institucions LIBER per tal de millorar l’experiència dels usuaris. També es promou i es defensa el paper de les biblioteques membres en els fòrums europeus i internacionals i s’ofereix formació per desenvolupar professionals de la informació innovadors i amb lideratge.

COAR (Confederation of Open Access Repositories)

És una associació internacional amb més de 150 membres i socis de tot el món que representen a biblioteques, universitats i institucions d’investigació. COAR aplega repositoris individuals i agregadors de continguts en accés obert d’Europa, Amèrica i Àsia. El seu objectiu és construir una comunitat mundial capaç d’alinear polítiques, bones pràctiques o actuar com una veu global per al conjunt de repositoris d’accés obert.

Altres participacions que promocionen l’accés obert

SCOAP3 (Sponsoring Consortium for Open Access Publishing in Particle Physics)

MDPI  (Multidisciplinary Digital Publishing Institute)

Altres participacions que faciliten la provisió de serveis als usuaris

REBIUN  (Red Española de Bibliotecas Universitarias)

OCLC WorldCat

UNE  (Unión de Editoriales Universitarias Españolas)

DIALNET (Portal bibliogràfic de literatura científica hispana)

Biblioteca dipositària de les Nacions Unides

Consulteu tota la informació sobre aquestes organitzacions al post Participació del CRAI en associacions professionals del Blog del CRAI.