Inici >> Noticies Butlleti >> Nova exposició temporal del Museo Virtual de la Mujer Combatiente amb la col·laboració del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

dimecres, 13 desembre 2023

El Museo Virtual de la Mujer Combatiente (MVMC) és el resultat del projecte d’investigació «Mujeres en guerra: vida y legado de las mujeres combatientes en la guerra civil española» de la Universitat Pompeu Fabra que es va presentar a la seu del Centro Documental de la Memòria Histórica de Salamanca l’any 2022.

Té com a objectiu crear un espai històric, visual i educatiu sobre la participació de les dones com a combatents durant la Guerra Civil Espanyola.

El CRAI Biblioteca Pavelló de la República té signat un conveni de col·laboració amb el projecte i també hi participa a través de SIDBRINT, el Sistema d’Informació Digital sobre les Brigades Internacionals de la Universitat de Barcelona.

Des de l’esclat de la guerra fins al final hi va haver dones al front. Van travessar l’Ebre i van resistir fins al gener del 1939, igual que els homes. Però no se n’ha parlat gaire.

Aquest museu virtual els vol donar més visibilitat i esdevenir un espai educatiu amb una exposició permanent sobre les dones i la guerra civil i també exposicions temporals, com Las ciento catorce, que és el nombre de dones, milicianes o soldats que van perdre la vida mentre combatien durant la Guerra Civil. Els seus noms, anotats en algun document, consten als registres com a difuntes o desaparegudes en combat amb la data on van morir o on se’ls va perdre la pista.

Per tal de donar veu a les seves biografies van demanar la col·laboració a diverses dones de diferents àmbits, entre les quals trobareu l’equip del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República.

Aquesta exposició temporal estarà disponible fins al 31 de desembre de 2023.

ODS 17: Aliances per assolir objectius    ODS 4: Educació de qualitat