Inici >> Noticies Butlleti >> Mostra bibliogràfica en homenatge al Doctor Jacint Nadal i Puigdefàbregas al CRAI Biblioteca de Biologia

dilluns, 6 novembre 2023

Mostra bibliogràfica Homenatge doctor Jacint Nadal

El CRAI Biblioteca de Biologia ha organitzat una mostra bibliogràfica dedicada al Dr. Jacint Nadal i Puigdefàbregas, recentment traspassat el darrer 1 d'octubre. Jacint Nadal fou catedràtic de Zoologia dels Vertebrats a la Universitat de Barcelona i degà de la Facultat de Biologia durant els anys 1978 i 1982.

La seva excel·lència en la recerca i la docència li valgueren reconeixements com la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat de Catalunya o el ser investit doctor honoris causa per la Universitat Autònoma de Mèxic.

La mostra, que pot visitar-se a l'entrada de la biblioteca fins al 10 de novembre, vol ser testimoni de la riquesa i la diversitat de la seva producció científica, que abasta temàtiques tan diverses com la zoologia ambiental, l'ecologia dels vertebrats o la fisiologia animal.

Així, s'exposa una petita selecció dels seus treballs relacionats amb els nivells de contaminació en vertebrats -la seva línia de recerca fonamental-, però també obres com Vertebrados, que fou un text de referència per a moltes generacions d'estudiants de biologia.

Tots els documents exposats provenen del Fons bibliogràfic Jacint Nadal Puigdefàbregas, dipositat al CRAI Biblioteca de Biologia i consultable des de la seva pàgina web.

ODS 15: Vida d’ecosistemes terrestres    ODS 4: Educació de qualitat