Inici >> Noticies Butlleti >> Ignasi Labastida, nou membre de la junta directiva d’SPARC Europe per al 2018

Ignasi Labastida, nou membre de la junta directiva d’SPARC Europe per al 2018

dilluns, 22 gener 2018

Extret de Ciència Oberta del Blog del CSUC del 21 de gener de 2018

Ignasi Labastida, responsable de la Unitat de Recerca i Innovació del CRAI de la Universitat de Barcelona, ​​ha estat designat nou membre de la junta directiva d’SPARC Europe per a aquest 2018.

Labastida ha parlat sobre les seves prioritats com a membre, afirmant que: “En un parell d’anys arribarem a un any clau: el 2020. Aquesta data és per a molts grups d’interès com el punt en què l’accés obert serà la manera destacada de difondre els resultats de la recerca, però encara estem lluny d’aconseguir-ho, al meu entendre. Hi ha molt a fer en els propers dos anys si estem realment compromesos a portar a terme aquest canvi en les comunicacions acadèmiques.

No es tracta d’alterar el panorama de la publicació acadèmica, sinó d’una qüestió de canvi de mentalitat. Mai no aconseguirem un accés obert complet si no modifiquem cada pas del cicle de la recerca per alinear-nos amb els principis de la ciència oberta. Probablement, els canvis més importants que hauríem de veure en els pròxims anys serien en l’àmbit de les gratificacions i de l’avaluació de la recerca. Actualment, molts investigadors disseminen els seus resultats en molts formats diferents: text, dades, codi, metodologies i tot està relacionat. És necessari tenir en compte aquesta diversitat i complexitat quan es dissenyin i actualitzin els models d’avaluació i gratificació. A més, els investigadors implicats en la participació dels ciutadans en la recerca també han de ser reconeguts per l’impacte social que aconsegueixen.

Crec que estem en un període de canvi i en els propers anys hem de treballar dur a tots els nivells. Des de fa gairebé dues dècades he apostat per l’obertura de la meva institució, la Universitat de Barcelona, ​​i ara estic molt orgullós d’incorporar-me a la junta d’SPARC Europe amb l’esperança de treballar conjuntament amb una xarxa internacional desitjosa de fer que “open” (obert) sigui el valor per defecte.”

Podeu consultar la resta de nous membres de la junta directiva d’SPARC Europe i les seves prioritats en aquest enllaç.