Inici >> Noticies Butlleti >> Una mirada matemàtica a l’obra de Josep Estalella i Graells. Exposició al CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica

dimecres, 28 novembre 2018

Enguany se celebra el centenari de la publicació de Ciencia recreativa: enigmas y problemas, observaciones y experimentos, trabajos de habilidad y paciencia, de Josep Estalella i Graells. Aprofitant l'efemèride, el Grup Cúbic ha organitzat la segona jornada de didàctica de les matemàtiques de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica, amb el títol Una mirada matemàtica a l’obra de Josep Estalella i Graells : en commemoració del centenari de la publicació del seu llibre Ciencia recreativa.

Ciencia recreativa es va publicar l'any 1918 i s'ha reeditat com a mínim 11 vegades, la darrera l'any 2009. L'obra, vigent encara avui, planteja una munió d'enigmes, jocs problemes i activitats per facilitar l'obtenció de coneixement a través de l'experimentació. S'organitza en tres libros: el primer, dedicat a enigmes i problemes matemàtics, el segon a observacions i experiments —física, química, geografia i història natural— i el tercer i darrer, a treballs d'habilitat i paciència: dibuix, fotografia, construccions de paper i experiments per fer al camp.

El CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica, en col·laboració amb el Grup Cúbic, ha preparat una exposició bibliogràfica, virtual i presencial, centrada en l’obra i la figura d’Estalella, incidint també en el paper de l'Institut-Escola de La Generalitat de Catalunya, institució que va presidir des de la seva creació (1932) i fins a la seva mort (1938).

La mostra presencial es podrà visitar fins al dia 31 de gener de 2019 al CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica i també podeu visitar l'exposició virtual Una mirada matemàtica a l’obra de Josep Estalella i Graells.

Logo de Creative Commons Els continguts del web CRAI UB estan subjectes a la llicència de Reconeixement de Creative Commons 4.0, llevat que s'hi indiqui el contrari.

150 anys de l’Edifici Històric             Pla de sostenibilitat del CRAI                           Segell EFQM 500    Logo de Bibliotecas comprometidas con la excelencia