Inici >> Noticies Butlleti >> Exposició Gaudí al Museu Nacional d'Art de Catalunya i al Musée d'Orsay de Paris amb la participació del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

divendres, 4 febrer 2022

El Museu Nacional d'Art de Catalunya, el Musée d'Orsay i el Musée de l'Orangerie de Paris, han col·laborat en l'organització d'aquesta exposició que porta per títol Gaudí, inaugurada a Barcelona el 21 de novembre de 2021 i que viatjarà a Paris el 14 de març de 2022.

El comissari general de l'exposició és el Dr. Juan José Lahuerta, professor d'Història de l'Art i d'Arquitectura a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de gaudi1.jpgCatalunya, i director de la Càtedra Gaudí a l'ETSAB.

La mostra sobre Antoni Gaudí ofereix una nova visió de l'artista com una figura única, però no aïllada, i situa la seva obra en el context local i internacional. Es vol crear una dialèctica entre l'obra gaudiniana i la d'altres creadors contemporanis, sigui en l'àmbit del disseny, de l'arquitectura, de l'art o de la cultura en general. Evoca l'entorn social, polític i econòmic de la Barcelona de la fi del segle XIX i principis del segle XX, de la qual Gaudí és un dels grans protagonistes i, sens dubte, el màxim intèrpret.

El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República ha col·laborat novament amb el MNAC amb el préstec de diversos exemplars de les publicacions satíriques: L'Esquella de la Torratxa i La Piula així com  els llibres: La Semana sangrienta : sucesos de Barcelona : historia, descripciones, documentos, relatos, vistas, etc., etc. (1909) i  La Revolución de Julio en Barcelona : su represión, sus víctimas, proceso de Ferrer, con el informe del fiscal y el del defensor señor Galcerán / recopilación completa de sucesos y comentarios por José Brissa (1910).

piula.jpg    esquella_de_la_torratxa2.jpg

La mostra es podrà veure al Musée d’Orsay de París del 14 de març al 17 de juliol de 2022.

No us la perdeu! Aquí a Barcelona fins al 6 de març de 2022 o a París, el que preferiu…