Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI de la UB a la Language Science Press Collection (Knowledge Unlatched)

El CRAI de la UB a la Language Science Press Collection (Knowledge Unlatched)

dilluns, 23 abril 2018

El CRAI de la Universitat de Barcelona participa a la Language Science Press, una nova forma d'edició d'accés obert en matèria de lingüística, que ofereix un accés il·limitat a llibres i revistes d'humanitats i ciències socials.

Language Science Press és una iniciativa de Knowledge Unlatched (UK) -cooperativa de contingut acadèmic - dirigida pels reconeguts lingüistes Stefan Müller (Humboldt-Universität Berlin) i Martin Haspelmath (Max Planck Institute for the Science of Human History), que publica llibres d'accés obert d'alta qualitat i revisats per experts en els àmbits de la lingüística, amb CC-BY.

Aprofitant les infraestructures institucionals existents i la utilització de processos de treball altament eficients, els títols de Language Science Press s'ofereixen a preus molt més baixos en comparació amb els editors tradicionals. Al mateix temps, aquestes obres són accessibles de manera gratuïta als lectors de tot el món, ampliant l'impacte de les obres. Lingüistes i científics com Noam Chomsky, Adele Goldberg i Steven Pinker han prestat el seu suport a Language Science Press i al model de col·laboració bibliotecària creat per Knowledge Unlatched.

La Universitat de Barcelona és l'única institució a l'Estat que hi col·labora, responent a l'interès dels investigadors que hi donen suport. Aquesta participació es fa a través del CRAI, contribuint financerament en l'edició d'Open Access per un període de tres anys, durant els quals tindrem accés a un determinat nombre de llibres, que ja es poden consultar al seu Catàleg.