Inici >> Noticies Butlleti >> Fons de la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica (FICCG), nova col·lecció temàtica al CRAI Farmàcia i Ciències de l’Alimentació

dimarts, 12 desembre 2017

El passat 2 de novembre de 2016, la Universitat de Barcelona va signar un conveni amb la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica pel qual la fundació donava el seu fons al CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació per garantir la conservació d'aquest material i fer accessible als estudiosos la seva consulta.

El donatiu incloïa una col·lecció de més de 1.100 cartes i menús de restaurants des dels anys 80 fins al 2012, la gran majoria de restaurants catalans, però també de la resta d'Espanya i d'Europa.

Les cartes van lligades al nom del periodista i crític gastronòmic Miquel Sen, recopilador dels documents i a qui van dedicades un gran nombre de cartes. El conjunt permet establir un complet panorama de la història de la cuina catalana dels darrers 30 anys, amb presència de cartes de restaurants tan destacats en el panorama mundial com El Bulli de Ferran Adrià, El celler de Can Roca dels germans Roca, El racó de Can Fabes de Santi Santamaria, la Fonda Gaig de Carles Gaig o el Sant Pau de Carme Ruscalleda, entre d'altres. En paraules del propi Sen, les cartes són "testimoni d'un patrimoni culinari en continua evolució".

Durant tot aquest any, el CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació Campus Torribera ha treballat en la descripció, classificació i inventari de la col·lecció. Aquest fons especial que es pot consultar a la biblioteca del Campus de l'Alimentació de Torribera, i que va merèixer una notícia a la secció Barcelonejant del diari El Periódico en el seu dia, s'ha anat enriquit amb altres donatius posteriors de cartes i menús de restaurants i de vetllades gastronòmiques fins a configurar una col·lecció singular i única d'aquestes característiques a l'estat espanyol que il·lustra la història de la cuina i la gastronomia dels últims anys.

Podeu consultar tota la informació sobre aquesta col·lecció al Web del CRAI > Recursos d'Informació > Patrimoni bibliogràfic de la Universitat de Barcelona > Col·leccions temàtiques > Fons de la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica (FICCG).

També podeu veure l'inventari i descripció de la col·lecció al Dipòsit digital de la Universitat de Barcelona.