Inici >> Noticies Butlleti >> El CeDocBiV a la Festa de la Ciència de la UB 2022

El CeDocBiV a la Festa de la Ciència de la UB 2022

dijous, 2 juny 2022

El Centre de Documentació de Biodiversitat Vegetal (CeDocBiV) del CRAI de la UB ha participat, com cada any, a la VIII Festa de la Ciència de la UB, celebrada el passat 27 de maig de 2022 a l'Edifici Històric, i ho ha fet amb el taller "Qui soc? Juguem amb l'herbari".

En aquest taller s'ensenya als estudiants com identificar les plantes amb l’ajut de claus dicotòmiques fent servir l’herbari docent, una col·lecció de més de 250 plantes que es pot consultar als CRAI Biblioteques de Biologia i de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, o bé virtualment des del portal del CeDocBiV.

A cada estudiant se li dona una làmina amb la imatge d’una planta i un joc de claus dicotòmiques i a base d’anar triant entre diferents opcions, que es corresponen amb característiques de les plantes fàcils d’observar, s’aconsegueix la seva identificació.

Han participat al taller estudiants de totes les edats i també professors que s'interessaven pel funcionament del taller i les possibilitats d’obtenir els materials per a poder-lo fer a l’escoles.

Amb aquesta activitat es pretén potenciar l’interès per la botànica i donar a conèixer els recursos de què la universitat disposa, en aquest cas un dels herbaris més grans de la península ibèrica.