Inici >> Noticies Butlleti >> Donacions en temps de pandèmia al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

Donacions en temps de pandèmia al CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

divendres, 26 febrer 2021

Les donacions de material que el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República rep habitualment són nombroses i gràcies a elles la col·lecció s'enriqueix i es complementa.

Aquest degoteig constant de donacions no s'ha aturat malgrat la difícil situació sanitària que estem vivint des de fa un any, a tall d'exemple us en volem presentar algunes fent una selecció de les més curiosfons_arturo_guerrero2.pnges.

Fons Personal Arturo Guerrero Ruiz. Guàrdia Civil fidel a la Segona República espanyola, que en acabar la Guerra Civil va ser empresonat i condemnat a 15 anys de presó.

pancartes2.png

M. Antònia Espasa Oliver i Elsa de la Fuente. Donació d'una pancarta dissenyada per Miquel Obiols per la manifestació de l'11 de setembre  de 1976 a Sant Boi i una altra d'Unió de l'Esquerra Catalana per les eleccions generals de 1986 i penjada a Sant Jaume d'Enveja a casa de Ramon Espasa Oliver.

ateneu_santboia2.png

Uxue Capdevila Arévalo. Donació d'una bandera republicana que onejava a l'Ateneu Santboià de Sant Boi de Llobregat durant la Segona República espanyola.

goula2.png

Montserrat i Marta Goula Goula. (Marta Goula és professora de la Facultat de Biologia de la UB) Donació de cartells, adhesius, xapes i altre material divers, anys 1990-2020.

siruela2.png

Chas Hansen. Donació d'una bandera de la CNT-FAI del període de la Guerra Civil espanyola i que, fins ara, havia estat conservada als Estats Units. Text a la bandera: CNT/FAI- SOL - Siruela Benitez.

teresa_buira.png

Teresa Buira Sabaté. Professora jubilada de la UB i de la UAB fa donació a través de la seva filla Teresa Ibars de nombrosos llibres, majoritàriament de text, que van des de principis del s. XX fins a avui en dia. La catalogació no s'ha acabat però ja podeu veure'n una petita selecció al catàleg

manane2_0.png

Toni Mañané. Periodista, donació de documents relacionats amb partits polítics de l’esquerra extraparlamentària i independentista dels períodes que van entre els anys 1973-1981. També nombroses monografies i diversos números de més de 80 títols de publicacions periòdiques.

cruselles2.png

Anna Crusellas i Serra. Donació de documentació relacionada amb la Guerra Civil espanyola, destacant especialment la d’una mestra rural de la població d’Artés a la comarca del Bages durant els anys 40.

nolla2_0.png

Montserrat Nolla. Donació de nombrosos banderins que amplien la nostra col·lecció, postals i calendaris de butxaca que conformaran una nova col·lecció especial molt interessant i de la qual ja us parlarem quan s'hagi pogut treballar.

barrass2.png

I en aturem aquí però no serà per falta de més donacions rebudes per ressenyar.

Us deixem amb la que ens està entrant en aquests moments des d'Anglaterra, donació del professor David Barrass (East Anglia University) la primera part de la qual ja està al Pavelló de la República.

Aprofitem per donar les gràcies a tots els donants, tant els grans donants com els que ens porten un sol document o un llibre. Tots tenen el nostre agraïment.