Inici >> Noticies Butlleti >> Documentalista audiovisual, una professió polièdrica. Exposició al CRAI Biblioteca d'Informació i Mitjans Audiovisuals

dilluns, 21 novembre 2022

El CRAI Biblioteca d’Informació i Mitjans Audiovisuals ha inaugurat l’exposició titulada: Documentalista audiovisual, una professió polièdrica. La mostra es podrà visitar a l’entrada de la biblioteca durant el curs 2022/2023. També la podeu trobar en format virtual.

L’exposició s’ha elaborat amb la col·laboració de Jorge Franganillo i Javier Guallar, professors de la Facultat d’Informació i Mitjans audiovisuals de la UB,  autors del pròleg i coordinadors del contingut.

“Aquest perfil professional és present en els mitjans de comunicació, en produccions cinematogràfiques i publicitàries, o en l’especialitat de film researcher, entre d’altres. Els professionals de la documentació estan especialitzats a gestionar, conservar, recuperar i generar productes audiovisuals i en resoldre les necessitats de documentació que aquestes produccions requereixen, com ara localitzar imatges en arxius audiovisuals d’aquí i d’arreu del món”. (Fragment del pròleg de Jorge Franganillo i Javier Guallar)

En el contingut d'aquesta mostra hi podreu veure:

• Definició del perfil del documentalista audiovisual, així com les tasques, responsabilitats i beneficis de què existeixi aquesta figura en els equips de rodatge.
  • Bancs imatges: definició, diferències entre les característiques de bancs d’imatges comercials i bancs d’imatges oberts, llicències i exemples.
  • Exemples de les experiències de Sònia Lillo, documentalista audiovisual i antiga alumna de la Facultat, a dues produccions: “Foodie Love” i “This is Art”

També trobareu una activitat lligada a l’exposició: Trivial sobre drets d’autor. Una tasca freqüent dels documentalistes audiovisuals és gestionar qüestions relacionades amb els drets d’autor. Animeu-vos a jugar!

Podeu veure l’exposició també a partir d’aquest fil del Twitter del CRAI Biblioteca. I us convidem a valorar-la a través d’aquesta breu enquesta.

Trobareu més informació i fotografies al Blog del CRAI Biblioteca d'Informació i Mitjans Audiovisuals.