Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI de la UB participa a les IV Jornades de Gestió del Patrimoni Bibliogràfic REBIUN

dijous, 21 març 2024

rebiun1.jpg

Els dies 14 i 15 de març, la Unitat de Procés Tècnic del CRAI i el CRAI Biblioteca de Fons Antic van participar en les IV Jornades de Gestió del Patrimoni Bibliogràfic, organitzades pel Grupo de Trabajo de Patrimonio Bibliográfico de REBIUN i la Universidad de Sevilla. Una trobada bianual dirigida a la gestió de les biblioteques patrimonials, des de diferents punts de vista.

En aquesta edició es van presentar una quarantena de ponències, així com tres conferències i una taula rodona, en un extens programa i amb l’assistència de molts professionals de l’àmbit de les biblioteques patrimonials.

Des de la Unitat de Procés Tècnic, Roberta Boscaro va presentar la ponència titulada El proceso de digitalización y las iniciativas de ciencia ciudadana en el CRAI de la Universidad de Barcelona, on va ressaltar el compromís del CRAI per promoure la digitalització del patrimoni documental de la Universitat a través del Centre de Digitalització (CEDI) així com la participació ciutadana als diferents projectes que lidera. Amb aquesta finalitat i per començar, es van exposar els objectius de la digitalització i les funcions de les persones implicades en aquest procés.

Tot seguit es va presentar el projecte Transcriu-me! en el qual hi participa el CRAI, dirigit pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) i exemple de ciència ciutadana.

Pel que fa al CRAI Biblioteca de Fons Antic, es van presentar les següents comunicacions:

A més a més, la conferència inaugural i la taula rodona Humanidades Digitales e Inteligencia Artificial van permetre percebre una mica millor el futur que ens espera amb la implementació de la IA en el món de les biblioteques patrimonials.

ODS 5: Igualtat de gènere    ODS 4: Educació de qualitat