Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI Biblioteca de Fons Antic acull l’edició d’enguany de la Ligatus Summer School

dimarts, 12 setembre 2023

ligatus1.jpg

La relació del CRAI Biblioteca de Fons Antic amb el professor Nicholas Pickwoad, ànima del Ligatus Research Center, es va concretar el passat mes d’abril quan es van celebrar un seguit d’activitats sota el títol Bindings matter. Aquesta iniciativa, que va tenir molt èxit, ha propiciat la celebració de la reconeguda Ligatus Summer School - aquest any és la 16 edició - a la nostra universitat.

Així doncs, les dues darreres setmanes s’han portat a terme els 3 cursos següents:

• Linked Data for bookbinding description (del 28 al 30 d’agost)
  • Eastern Mediterranean Bookbinding Structures (del 30 d’agost a l’1 de setembre)
  • European Bookbinding 1450-1830 (del 4 al 8 de setembre)

Els professors han estat els doctors Athanasios Velios i Georgios Boudalis, i el professor Nicholas Pickwoad, respectivament. Les jornades s’han dividit en sessions teòriques al matí i sessions pràctiques a la tarda.

En el segon curs es van mostrar sis manuscrits amb enquadernacions del Mediterrani oriental del Fons Antic, mentre que durant tres de les sessions del curs impartit pel professor Pickwoad el nombre de llibres examinats – triats durant la seva estada a la UB de 3 setmanes la passada primavera - ha arribat gairebé a la centena. El curs s’ha complementat amb la visita a l’Arxiu de la Catedral de Barcelona, on els estudiants han pogut observar altres tipus d'enquadernacions.

La varietat de països de procedència dels alumnes, un total del 24, i els seus diversos perfils professionals – bibliotecaris, investigadors, restauradors, llibreters – demostren l’interès que ha suscitat l’escola d’estiu. Per la seva part, com a institució d’acollida, part del personal del CRAI Biblioteca de Fons Antic ha pogut assistir a les sessions, fet que sens dubte incidirà molt positivament en la descripció de les enquadernacions. A més, la visita comentada a la col·lecció ha permès als assistents conèixer de primera mà la història i principals característiques de la biblioteca dipositària dels llibres que van veure durant les sessions pràctiques

ODS 4: Educació de qualitat