Inici >> Noticies Butlleti >> El CRAI Biblioteca del Pavelló de la República al cicle "Franco 40/40: el franquisme en quarantena"

dimecres, 4 novembre 2015

Dijous dia 5 de novembre tindrà lloc, a la Sala Ramon y Cajal de l’edifici històric de la Universitat de Barcelona, la taula rodona que introdueix els processos participatius ciutadans en la construcció de la memòria col·lectiva i que porta per títol Memòria i Participació. S’hi presentaran els projectes del futur monument de l’antiga Presó de Dones de Les Corts i del projecte memorial de la Presó Model, impulsats per l’Observatori Europeu de Memòries (EUROM) de la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona, i pel Centre de Recerca Polis de la Universitat de Barcelona en col·laboració amb entitats i associacions locals.

Presentarà i moderarà l’acte Jordi Guixé, historiador i director de l’EUROM. Hi participen també Núria Ricart, professora de la Facultat de Belles Arts de la UB, Manel Risques,  professor d’història contemporània a la UB, i Xavier Domènech, Comissionat d’Estudis Estratègics i Programes de Memòria de l’Ajuntament de Barcelona.

Aquesta activitat s’emmarca dins del cicle Franco 40/40: el franquisme en quarantena, que recull una àmplia programació sobre els gairebé quaranta anys del règim franquista amb motiu del quarantè aniversari de la mort del dictador.

El CRAI Biblioteca Pavelló de la República ha prestat assessorament documental i material del seu fons.

La iniciativa té el suport de l’Ajuntament de Barcelona i de la Comissió Europea, i culminarà amb l’exposició, al Museu Marítim de Barcelona, de Síndrome de Guernica, una obra escultòrica de Fernando Sánchez Castillo elaborada amb el que va ser el vaixell de Franco, l’Azor.

Vegeu també la notícia de la Universitat.