Inici >> Noticies Butlleti >> Convocatòria de reconeixement de les revistes científiques UB i concessió d’ajuts 2020

dilluns, 27 juliol 2020

El passat 10 de març de 2020, el Vicerector de Projecció i Internacionalització de la Universitat de Barcelona, amb la col·laboració del Vicerectorat de Personal Docent i Investigador, va obrir la 10a convocatòria de reconeixement de les revistes científiques de la Universitat de Barcelona i de concessió d’ajuts per publicar-les.

Aquestes convocatòries tenen com a finalitat atorgar un ajut econòmic a les revistes editades o coeditades per membres de la UB (professorat, grups de recerca, departaments o centres) per tal de donar suport a la seva professionalització i internacionalització. També permeten que aquell professorat permanent que dugui a terme tasques de redacció, direcció o similars a la revista en qüestió, pugui obtenir una reducció de fins un 30% (495 hores PDA) sempre i quan les necessitats docents del departament ho permetin. A més a més, aquesta reducció es podrà compartir entre diversos membres.

A la convocatòria d'aquest 2020 s'hi han presentat un total de 59 títols de revistes editades o coeditades per la Universitat de Barcelona. 55 d'aquestes revistes s'han presentat a la Modalitat A, destinada a les que ja han obtingut reconeixement en convocatòries anteriors, i les quatre restants, a la Modalitat B, categoria per a les revistes encara no reconegudes fins al moment, ja sigui perquè són revistes de nova creació o revistes que per altres motius no s'havien presentat en convocatòries anteriors.

Totes les revistes han estat avaluades tenint en compte els criteris de valoració exposats al punt 5.4 de la convocatòria, la qual cosa va permetre atorgar una puntuació per a cada títol. Segons aquesta puntuació s'ha atorgat una quantitat econòmica o una altra. La resolució final ha estat publicada el 22 de juliol de 2020 i signada pel Vicerector de Projecció i Internacionalització Àlex Aguilar.

A la pàgina de RCUB Suport en la gestió i edició de revistes científiques del web del CRAI podeu consultar el llistat Més informació i revistes reconegudes (2010-2020) que conté els títols de les revistes reconegudes aquest any 2020.