Inici >> Noticies Butlleti >> Cartes als Reis d'Orient: nova col·lecció del CRAI de la UB a la MDC

Cartes als Reis d'Orient: nova col·lecció del CRAI de la UB a la MDC

dilluns, 4 desembre 2023

Cartes als Reis d'Orient: nova col·lecció del CRAI de la UB a la MDC

Ens complau anunciar-vos la incorporació, dins de la Memòria Digital de Catalunya, de la col·lecció Cartes als Reis d'Orient, integrada per més de 600 documents en format de carta, escrits per infants entre els anys 1921 i 1925.

Això ha estat possible gràcies a la digitalització dels documents per part del Centre de Digitalització de la Universitat de Barcelona (CEDI)  i a l’acurada tasca de descripció per part de la Unitat de Procés Tècnic del CRAI de la UB.

El conjunt de cartes forma part del Fons Pere Bosch i Gimpera, dipositat i conservat al CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història. Les cartes van ser remeses des dels magatzems Rodríguez i El Siglo amb seu a les ciutats de Madrid i Barcelona respectivament, entre 1921 i 1925, a sol·licitud de Tomàs Carreras i Artau, professor catedràtic d’Ètica de l'antiga Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat de Barcelona.

Les cartes permetien obtenir informació directa sobre els desitjos infantils i el comportament col·lectiu de la societat i, avui en dia, continuen sent un material d’estudi fonamental per als investigadors interessats en la cultura popular des d’un punt de vista etnogràfic i psicològic.

ODS 4: Educació de qualitat