Inici >> Noticies Butlleti >> Aprendre de la natura, una nova exposició al CRAI Biblioteca del Campus de Mundet

dimarts, 28 maig 2024

Del 23 de maig al 21 de juny podreu visitar al CRAI Biblioteca del Campus de Mundet, l’exposició Aprendre de la natura: materials didàctics i propostes educatives creades per l’alumnat, que han preparat els alumnes de l’assignatura de Coneixement i Exploració de l’Entorn Natural (CEEN) del Grau de Mestre en Educació Infantil, i de l’assignatura Aprenentatge i Ensenyament de les Ciències Naturals (AECN-DT) del Doble Grau.

Els primers han creat diferents maletes sensorials per a treballar els sentits amb els infants, des de diferents contextos (marins, boscos, camps) i sobre diferents éssers vius com insectes, mol·luscs, i plantes. També han preparat herbaris de plantes aromàtiques i trencaclosques sobre els diferents ocells que es poden trobar al Campus Mundet.

A banda, s’han creat propostes educatives, en format pòster, perquè les escoles puguin treballar amb els infants els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Aquestes propostes es presentaran al V Premi de Pòsters de Sostenibilitat i Drets Humans organitzat per la Fundació Solidaritat de la UB.

D’altra banda, l’alumnat de l’AECN-DT ha creat models didàctics de cèl·lules del regne de les plantes i del regne dels animals, on s'ensenya els diferents orgànuls cel·lulars i les seves funcions i un nou model d'arbre de la vida, construït, per primera vegada, amb materials completament orgànics.

Tots aquests treballs naturalístics són potenciats per la professora Cinthia Pereira, membre del Grup d'Innovació Docent Consolidat EduCits, per tal que l'alumnat pugui crear amb les seves mans, interactuar amb la natura i encantar-se per ella.

ODS 15: Vida terrestre    ODS 4: Educació de qualitat