Llengües

Inici >> Coneix el CRAI >> Biblioteques >> CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història >> Exposició virtual: 300 Anys de Leibniz: matèmatic, filòsof, bibliotecari

Exposició virtual: 300 Anys de Leibniz: matèmatic, filòsof, bibliotecari

Presentació

A 300 anys de la mort de Leibniz, el III Barcelona Pensa vol retre homenatge a un pensador que ha deixat una empremta inestimable en el pensament europeu. Leibniz es movia còmodament entre diverses disciplines i era capaç d’excel·lir en totes elles. Cronològicament va coincidir, a més, amb els avenços extraordinaris de la ciència del seu moment, amb les guerres de religió europees, així com amb la guerra de successió espanyola, fets que es creuen amb una vida que resulta apassionant.
És per això que, en una iniciativa pionera de col·laboració entre la Facultat de Biblioteconomia i Documentació, la Facultat de Filosofia, la Facultat de Matemàtiques i Informàtica i el CRAI de la Universitat de Barcelona volem proposar-vos un acostament a les diferents dimensions del seu pensament i biografia.

Amb aquesta iniciativa conjunta, el III Barcelona Pensa ofereix a la ciutadania una mostra de coneixement cooperatiu i divulgació que permet acostar-se a la grandesa de la figura de Leibniz i que esperem que sigui la primera col·laboració de tantes altres. I, sobretot, que convidi a pensar!

José Díez i Núria Sara Miras, Directors del III Barcelona Pensa
Ernest Abadal, Degà de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació