Inici >> Node >> "Populisme. Eina d’engany", nova exposició virtual del CRAI Biblioteca de Dret

"Populisme. Eina d’engany", nova exposició virtual del CRAI Biblioteca de Dret

Martes, 7 Mayo 2024

"Populisme. Eina d’engany", nova exposició virtual del CRAI Biblioteca de Dret

El CRAI Biblioteca de Dret presenta l’exposició virtual Populisme. Eina d’engany, una mostra que pretén contribuir a comprendre millor el fenomen dels moviments populistes en la política contemporània. S’hi tracten diversos aspectes com l’aproximació a les teories populistes, la tecnopolítica, el poder de les xarxes, la influència de les notícies falses o el populisme punitiu, entre d’altres. L’exposició vol facilitar eines d’anàlisi per reflexionar críticament sobre aquest fenomen.

Els textos de la mostra han anat a càrrec dels professors de Ciència Política i de l’Administració de la Universitat de Barcelona Joan Antón-Mellón, Raúl Digón Martín i el doctorand Ismael Seijo Boado. També hi han participat els docents Antonio Madrid Pérez i Joan Ramos Toledano, professors de Filosofia del Dret, l’investigador de Dret Constitucional Oriol Rodríguez Vidal i la professora de Narrativa Audiovisual de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals, Maddalena Fedele.

L’exposició conclou amb un pòdcast enregistrat a la Facultat de Dret on podem escoltar la conversa entre el catedràtic Joan Antón-Mellón, Raúl Digón, Antonio Madrid i Isamel Seijo, tots ells veus expertes que ens conviden a repensar moviments que, com els populismes, són transcendents per al futur més immediat.

ODS 4: Educació de qualitat