Inici >> Node >> Infografia del CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història: Les dones als ensenyaments de la Facultat de Geografia i Història

Viernes, 8 Marzo 2024

El CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història ha elaborat una infografia sobre les dones als ensenyaments de la Facultat de Geografia i Història.

Per elaborar-la han tingut en compte els darrers cinc cursos acadèmics, començant pel curs 2017-18.

Les dones que es matriculen als ensenyaments de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona suposen un 54% del total de l’alumnat*. Les dones que es graduen respecte als homes, suposen un 69,2% del total.

Com il·lustren els gràfics, el percentatge de dones i d’homes matriculats a la Facultat durant els darrers cinc cursos acadèmics és similar. No obstant això, hi ha diferències notables en funció del grau.

A Història de l’Art, per exemple, hi ha una clara majoria de dones, mentre que a Història i Geografia hi ha un predomini masculí. Així mateix, destaca que el percentatge de dones graduades durant el mateix període és significativament superior.

Aquesta tendència es repeteix en tots els graus, fins i tot en aquells on el percentatge d’homes (tant matriculats com graduats) és superior al de dones, com és el cas dels graus de Geografia i Història.

*S'ha de tenir en compte que la font de les dades només ofereix informació sobre gènere binari, d’aquí que la presentació només contempli aquests dos gèneres.

Les dades estan extretes del Portal d'Estadístiques de l'Àmbit Acadèmic de la Universitat de Barcelona.

ODS 5: Igualtat de gènere    ODS 4: Educació de qualitat