Inici >> Node >> Nova exposició a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) amb material del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República

Lunes, 27 Noviembre 2023

Exposició Popular

El passat dia 5 d’octubre es va inaugurar a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) - Centre Julio González de la ciutat de València l’exposició Popular que es podrà visitar fins al pròxim mes d'abril de 2024.

Comissariada per l’artista i crític d’art Pedro G. Romero, l’exposició reuneix més de 1500 peces entre gravats, audiovisuals, instal·lacions, escultures, pintures, fotografies, llibres i altra documentació que prové, en la seva gran majoria, dels fons del mateix IVAM.

La mostra es completa amb algunes peces procedents de la col·lecció Michael Jenkins & Javier Romero del Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA), de l’Archivo Lafuente que forma part dels fons del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, així com de diferents col·leccions privades.

Al dossier de premsa elaborat pels organitzadors ens expliquen què és el concepte Popular:

El popular no és la fama ni el famós. El popular no són els productes de la cultura de masses. El popular no és el pop. El popular no és l’art del poble, ni la identitat del país, ni els símbols de la nació. El popular no és producte del proletariat ni l’artesania de les classes treballadores. El popular no és el folklore. El popular no són els tòpics ni els souvenirs per a turistes. El popular no són les llepolies visuals, les mercaderies de tot a un euro, les regalies de la publicitat. El popular camina entre tot això, per davall de tot això, però és una altra cosa. Popular és una exposició i és una investigació –ensenyar és una forma de coneixement–, que pretén respondre a aquesta pregunta.

L’exposició ha comptat també amb la col·laboració del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República que ha prestat nombrós material entre el que destaquen obres que formen part de la col·lecció de cartells polítics i històrics del nostre arxiu.

ODS 17: Aliances per assolir els objectius