Inici >> Node >> Sessions de formació per a la preparació del TFG al CRAI Biblioteca de Belles Arts

Martes, 28 Febrero 2023

sessio1.jpgCom cada any, durant el segon semestre del curs, al CRAI Biblioteca de Belles Arts organitzem les sessions per als alumnes que han de presentar el seu TFG dels graus de Belles Arts, Disseny i Conservació-Restauració de Béns Culturals.

Però aquesta vegada hem pensat de fer unes sessions diferents, més interactives, amb la intenció d’incentivar la participació i la col·laboració dels estudiants en el desenvolupament de les sessions.

Per això, adaptant a les nostres necessitats el mètode d’aula inversa de José Luis Medina, hem incorporat una activitat guiada que consisteix en preparar en una pissarra una taula amb tantes columnes com fases creiem que té la preparació del TFG. A partir d’aquí anem introduint els alumnes en el tema i són ells qui van definint els títols que creuen que tenen aquestes fases i les tasques que cal fer en cadascuna d’elles. Ho han d’escriure en uns pòstits i posar-los a les columnes per anar fent visible tot el contingut que ells van aportant i comentant.

La classe es converteix en més activa, arribant a obtenir un contingut definit pels propis alumnes que a nosaltres ens permet veure el nivell de coneixement que tenen sobre el tema. La segona hora, i partint de tot el que ja hem anat explicant i del que ells han aportat, fem una sessió més teòrica seguint la presentació que ens hem preparat i a la qual també hi hem incorporat diapositives més dinàmiques.

La valoració que en podem fer d’aquestes sessions és positiva, per a nosaltres és un repte i per als alumnes una manera diferent de descobrir les eines, recursos i mitjans que els hi oferim des del CRAI.