Centenari de la Mancomunitat de Catalunya (1914-1924): l'obra sanitària

Comissió d'Educació General. Conferències populars d'higiene i cultura amb projeccions ... Biblioteca de Catalunya. Barcelona.

Conferències populars.

Divisió sanitària de Catalunya 1935 / Conselleria de Sanitat. Generalitat de Catalunya

Divisió sanitària de Catalunya 1935.

Bandol, començada la recollida d'escombraries, organitzada per l'Ajuntament el Servei Sanitari de la Mancomunitat de Catalunya ... Biblioteca de Catalunya. Barcelona.

Bàndol 1923.

La Academia de Ia Higiene de Cataluña recomienda eficazmente a todos ... Biblioteca de Catalunya. Barcelona.

La Academia de Ia Higiene de Cataluña.

Cartell de propaganda de la lluita antipalúdica.

Calenturas palúdicas.

Aquesta exposició cel·lebra els cent anys de la creació de la Mancomunitat de Catalunya i molt especialment els esforços de la mateixa per modernitzar i fer arribar a tothom, la salut pública i l'assistència social a Catalunya.

Va ser una empresa ambiciosa que es va veure primer estruncada per la dictadura de Primo de Rivera i finalment esborrada per la Guerra Civil i la dictadura franquista. Malgrat tot, es pot considerar que va ser un punt d'inflexió en l'enlairament de la medicina i la ciència catalanes. No es podria entendre el gran desenvolupament de la medicina catalana sense els projectes iniciats i esperonats durant aquest període.

Els textos utilitzats al llarg de tota l'exposició són reproduccions íntegres dels originals citats en cada apartat.

Coordinació i Documentació Històrica
Unitat d'Història i Ètica Mèdica