Fons Ramon Margalef López

Ramon Margalef López
El fons Ramon Margalef López s'ha constituït, inicialment, a partir de donacions fetes per ell mateix i, posteriorment, s'hi ha incorporat la documentació científica del Dr. Margalef dipositada en el Departament d'Ecologia de la Universitat de Barcelona i donada per aquest Departament a la Biblioteca de Biologia. També s'hi han inclòs obres de què ja disposava la Biblioteca de Biologia o bé localitzades en altres centres.

La difusió d'aquest fons té com a objectiu aplegar i fer fàcilment localitzable i accessible tota la producció científica d'aquest catedràtic emèrit de la Universitat de Barcelona. El fons també inclou documents que fan referència a la seva persona o a la seva obra. Amb la creació d'aquest fons, la Biblioteca pretén, a la vegada, retre homenatge a la figura d'aquest destacat membre de la Universitat de Barcelona.

Amb més de 400 articles sobre plàncton, limnologia i ecologia general, el Dr. Ramon  Margalef és un dels autors més citats en bibliografia científica en aquests àmbits de recerca, amb textos científics que han estat aportacions cabdals a la teoria dels ecosistemes.
Consulta

Fons personal Ramon Margalef López. Consulta del fons a la base de dades UBDOC

Per consultar el fons cal:

• Accedir a través de l'enllaç "Pitjar aquí
  • Al menú de l'esquerra, clicar a "Fons" > "Visualització jeràrquica de fons"
  • Desplegar el directori de "Fons personals" i accedir al fons Ramon Margalef López.

Fitxa i inventari del fons

Recull de publicacions

Fons Ramon Margalef López (inclòs al Cercabib)

Obres de Ramon Margalef López al Cercabib

Obres sobre Ramon Margalef López al Cercabib

Ramon Margalef a la Viquipèdia

Ramon Margalef (1919-2004): extens recull de publicacions i documents sobre el personatge i la seva obra. By Francesc Peters of the Institut de Ciències del Mar, CMIMA (CSIC) in Barcelona.

In memoriam: En la mort d'un gran naturalista. Joandomènec Ros. Pàgina del Centre d'Informació del Litoral. [Article publicat al diari Avui el 24 de maig de 2004]

Ramon Margalef López: biografia, galeria d'imatges, obres principals. Institut d'Estudis Catalans. Secció de Ciències Biològiques (text en català i en anglès).