Fons Agustí Pedro i Pons

Fons Agustí Pedro i Pons
Agustí Pedro i PonsEl fons personal del Dr. Agustí Pedro i Pons comprèn el període històric 1898-1986.

Aquest fons s'ha recuperat mitjançant un conveni de la Fundació Universitària Agustí Pedro i Pons i el Museu d’Història de la Medicina de Catalunya (MHMC) signat el 2006 mitjançant una beca de col·laboració fins al 2009.

El fons reflecteix les nombroses activitats i funcions realitzades pel Dr. Agustí Pedro i Pons. La temàtica engloba: història de la medicina, història civil a partir de la II República, la Guerra Civil  i la dictadura. Les tipologies documentals inclouen documents administratius, civils, acadèmics, econòmics, reivindicatius, diaris, publicacions, art i altres documents testimonials dels contactes del doctor Pedro i Pons amb l'estranger.
Consulta

El fons del Dr. Agustí Pedro i Pons es divideix en tres blocs temàtics:

1. Arxiu personal
  2. Impresos
  3. Arxiu fotogràfic

El fons documental es compon de 53 caixes definitives, amb un total de 1.800 registres. L’arxiu imprès està format per 10 caixes i uns 300 registres.

Podeu ampliar aquesta informació a la Fundació Universitària Agustí Pedro i Pons.

També podeu consultar:

Obres d'Agustí Pedro i Pons al Cercabib

Obres sobre Agustí Pedro i Pons al Cercabib

Fons personal d'Agustí Pedro i Pons, 1898-1986 (registre al Catàleg de la UB)

Consulta del fons a  la base de dades  UBDOC

Per consultar el fons a la base de dades cal:

• Accedir a través de l'enllaç "Pitjar aquí"
  • Al menú de l'esquerra, clicar a "Fons" > "Visualització jeràrquica de fons"
  • Desplegar el directori de "Fons personals" i accedir al fons Agustí Pedro i Pons (Fons)

Actualment el fons està en fase de tractament i descripció. Per a més informació contacteu amb el CRAI Biblioteca del Campus Clínic craimedicina@ub.edu

Agustí Pedro i Pons a la Viquipèdia

Agustí Pedro i Pons a la Galeria de científics catalans de l’Institut d’Estudis Catalans

Agustí Pedro i Pons a la Galeria de metges catalans del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona

Guardiola, E., Baños, J. E. XXXX. Agustí Pedro i Pons. Els epònims de Pedro Pons. A Quaderns de la Fundació Dr. Antoni Esteve 1: 59–63 (pdf).

Commemoració del centenari del naixement del Doctor Agustí Pedro i Pons. Revista de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya, 1999, Vol. 14, nº3

Fundació Universitària Agustí Pedro i Pons