Recursos sobre el CRAI Biblioteca de Fons Antic

En aquesta pàgina es recullen diferents recursos que ajuden a conèixer millor la història del CRAI Biblioteca de Fons Antic, el fons que custodia i les activitats que s’hi porten a terme.
Els formats són ben diversos --articles, guies de biblioteca o vídeos--, així com el contingut, de caràcter general o  més concret.

• Articles per saber més sobre la història de la nostra biblioteca i el seu fons

Verger Arce, Neus. "La Biblioteca de Reserva de la Universitat de Barcelona", BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació [en línia], núm. 21 (desembre de 2008). [Consulta: 29 d’abril 2021].

Ruiz Fargas, Marina; Verger Arce, Neus. "Dels convents a l’acadèmia: els orígens de la biblioteca de la Universitat de Barcelona (1835-1881) ", a Dilla Martí, Ramon; Torras Freixa, Maria (ed. lit.). Elias Rogent i Barcelona: arquitectura, patrimoni i restauració. Barcelona: Universitat de Barcelona Edicions, 2019, p. 229-243.

Ezquerro-Esteban, Antonio. “The Music Collection (Ancient Holdings) of the University of Barcelona Library”, Fontes Artis Musicae, vol. 68, num 3 (July-September 2021), p. 267-272. [Accessible en línia per als usuaris UB, prèvia autenticació, via Project MUSE].

• Un passeig virtual

• Com arribar a la biblioteca

Visiteu el CRAI Biblioteca de Fons Antic [vídeo]. Desembre 2020

• Guies de la biblioteca

• El CRAI Biblioteca de Fons Antic als mitjans de comunicació: selecció de notícies

"Pergamins, manuscrits i incunables: els tresors més ben guardats de la UB", Via lliure de RAC1, 17 de desembre de 2022 (article i entrevista de 25 minuts).

Sánchez, Francesc. "Una conversación con Neus Verger. El libro antiguo", El inconformista digital: periódico independiente desde el subsuelo [en línia], 6 d'octubre de 2022. [Consulta: 20 de desembre de 2022].

Nopca, Jordi. "Una biblioteca plena de tresors mutilats, censurats i socarrimats". Diari Ara [en línia], 1 de juliol de 2022. [Consulta: 1 de juliol de 2022].

Gaillard, Valèria. “Neus Verger: «El llibre antic s’ha de veure com a testimoni de la història”, Catorze.cat [en línia], 27 d’abril de 2021. [Consulta: 29 d’abril de 2021].

Exposició «D’Orient a Occident”, Btv notícies 73, 4 de febrer de 2019 (a partir del minut 9:20).

Montañés, José Ángel. "Llibres amb pedigrí", El País [en línia], 6 de gener de 2018. [Consulta: 10 de maig de 2021].

Farreras, Carina. “La biblioteca dels tresors ocults”, La Vanguardia [en línia], 6 d’agost de 2017. [Consulta: 10 de maig de 2021].