Serveis de l'Herbari BCN del Centre de Documentació de Biodiversitat Vegetal

Serveis de suport a la recerca

• Consulta de les col·leccions de referència de l’Herbari BCN amb el suport del personal propi del centre. S'ha de demanar hora amb antelació i consultar prèviament la normativa que les regula per tal de poder treure el màxim profit de la vostra consulta.
  • Servei de préstec i intercanvi de materials amb altres herbaris del món.
  • Bases de dades de l'Herbari BCN: consulta de les dades de les mostres de l'herbari al portal del centre.
  • Herbari Virtual amb col·leccions específiques: col·leccions històriques, exemplars dels tipus nomenclaturals, espècies amenaçades, col·lecció de fruits i llavors, etc.
  • Biblioteca especialitzada en Biodiversitat Vegetal, amb més de 80 títols de revista i més de 700 llibres. La col·lecció es complementa amb els documents existents a les unitats de Botànica de la Facultat de Biologia i de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació.
  • Assessorament en la preparació i conservació de mostres vegetals, elaboració d'etiquetes i informatització de plecs.
  • Assessorament en l'exploració de bases de dades de biodiversitat vegetal, ja sigui de les pròpies del centre o d’altres d’àmbit internacional (Eol, GBIF, The Plant List, IPNI, etc.).
  • Organització de reunions científiques.
Serveis de suport a la docència

• Oferta de pràctiques a l'alumnat de grau o de màsters universitaris.
  • Visites guiades per a grups d'estudiants interessats en la botànica.
  • Herbari docent  amb mostres de plantes superiors i algues dipositat al CRAI Biblioteca de Biologia i CRAI Biblioteca de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació. També es pot consultar en format digital.
  • Organització de cursos i seminaris especialitzats.
Serveis generals

• Identificació d’espècies vegetals.
  • Digitalització dels plecs d'herbari i microfotografies de les col·leccions de criptògames i de fruits i llavors.
  • Visites guiades a l'herbari per al personal de la UB i per a personal extern.
  • Assessorament tècnic en la conservació de mostres vegetals.
Tarifes

Per obtenir-ne més informació, contacteu amb nosaltres a través del correu electrònic o trucant al 934 037 019.