Inici >> Noticies Butlleti >> Incorporació de quatre revistes UB a RCUB

Incorporació de quatre revistes UB a RCUB

dijous, 30 setembre 2021

El respositori de Revistes científiques de la Universitat de Barcelona (RCUB) ha incorporat quatre revistes procedents de la Facultat de Belles Arts. Es tracta de revistes històriques considerades ‘col·lecció local’.

La Política de gestió de la col·lecció del CRAI defineix com a ‘col·lecció local’ de la Universitat de Barcelona tota la producció publicada de contingut acadèmic, docent, de recerca i institucional feta per membres d’aquesta comunitat universitària. Aquesta producció pot ser editada per facultats, departaments, instituts, grups de recerca o qualsevol altre col·lectiu, així com pels serveis de publicacions de la UB.

El CRAI de la UB té l’obligació de recollir, preservar i conservar aquesta documentació i per aquest motiu s’incorporen al portal RCUB aquestes revistes que ja no estan en curs de publicació. En aquest cas es tracta d’una tasca de cooperació entre el CRAI Biblioteca de Belles Arts i els CRAI unitats de Gestió de la Col·lecció (amb el Dipòsit de Cervera, que conserva les revistes i el Centre de Digitalització (CEDI) que les digitalitza) i de Projectes que les ha incorporat a RCUB.

Els nous títols incorporats són:

• Imatge i entorn, revista que va néixer al 1985 com iniciativa del Departament de Teoria de la Imatge i de l’Entorn de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona, de la que es publicar un únic número
  • Intermèdia (1988-1991), publicació que recollia les obres o actuacions programades durant una jornada anomenada Intermèdia i realitzada a la Facultat de Belles Arts
  • Taka de tinta (1982-1989), va néixer com a publicació d’un curs de “Còmic” realitzat per la Universitat de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya i es va convertir en un “fanzine” dels estudiants de la Facultat interessats pel còmic

Volem agrair a l'Hemeroteca General del Servei de Biblioteques de la Universitat Autònoma de Barcelona, la seva cooperació per tal de poder dur a terme la digitalització de la publicació Taka de tinta.