Inici >> Noticies Butlleti >> La Revolució Russa de 1917. Nova exposició bibliogràfica al CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història

dilluns, 16 octubre 2017

La Revolució Russa de 1917 va representar un esdeveniment històric de gran transcendència i àmplia repercussió que va marcar profundament el segle XX. L'historiador Eric Hobsbawm va arribar a qualificar-la de “Revolució Mundial” i el periodista nord-americà John Reed, contemporani als fets, va parlar de Deu dies que trasbalsaren el món, donant títol així a una de les seves obres més emblemàtiques.

Amb motiu del centenari de la Revolució Russa de 1917, el CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història us presenta una exposició bibliogràfica amb documents del seu fons que, a més, han estat revisats i ampliats amb noves adquisicions sobre la temàtica.

L'exposició comprèn, de forma transversal, diversos aspectes de la Revolució. Per una banda una compilació bibliogràfica de les diferents perspectives historiogràfiques al voltant dels fets revolucionaris i les seves conseqüències; per l'altra, una selecció de biografies d'alguns dels personatges que van ser protagonistes d’aquell moment. També es dedica un apartat a les obres dels principals ideòlegs i pensadors, artífexs de les bases teòriques del pensament comunista modern. En una secció de l'exposició hem volgut reflectir la mirada dels viatgers, sobretot catalans, que atrets pels esdeveniments els van voler viure de primera mà. Tampoc ens hem oblidat de l'art. Val a dir que les noves tendències artístiques van estar al servei de la propaganda, fonamentalment destacada en el cartellisme i el cinema

Sobre tots aquests temes trobareu una àmplia i extensa bibliografia al CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història que, amb l'assessorament d'investigadors i docents de la Facultat de Geografia i Història i de la Facultat de Filosofia, us hem seleccionat en aquesta mostra.

L’exposició es podrà visitar del 16 d’octubre al 15 de desembre de 2017, al vestíbul del CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història, coincidint amb les dates del Congrés Internacional Centenari de la Revolució Russa (1917-2017) (Barcelona, del 25 al 27 d'octubre de 2017) del CEHI, que se celebrarà a la Facultat de Filosofia, Geografia i Història.

Visiteu també l’exposició virtual al web, on trobareu tota la bibliografia i més informació sobre el tema.

Esperem que us agradi!