Inici >> Node >> Deu anys de Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona

Deu anys de Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona

Miércoles, 29 Marzo 2017

El mes de març de 2007 es va inaugurar el Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona, un espai on es pretén recollir totes les publicacions digitals en accés obert derivades de l'activitat docent, investigadora i institucional del professorat i altres membres de la comunitat universitària, amb l'objectiu principal de preservar i difondre els documents creats en el si de la nostra universitat.

Al Dipòsit Digital els documents es publiquen en col·leccions organitzades en comunitats, i les primeres van ser: Docència, Institucional i Treballs dels alumnes.

A 29 de març de 2017 hi ha vuit comunitats que contenen 693 col·leccions:

〉 Dades   Docència   Institucional   Mediateca   Programari   Recerca   Tesis Doctorals   Treballs de l’alumnat

El 2016 s'estrena una nova versió del programa DSpace, eina que suporta el Dipòsit Digital, que suposa substancials millores respecte a l’anterior versió:

• Interfície totalment adaptada a dispositius mòbils, en tres llengües (català, castellà i anglès) i amb els logotips renovats i actualitzats, per adaptar-se a la nova imatge institucional
  • Nova opció perquè els usuaris que consulten un document, el puguin compartir a través de les xarxes socials (Facebook, Twitter), enviar-lo per correu electrònic, enviar-lo a imprimir, o enviar-lo al gestor de referències Mendeley
  • Accés a la consulta de les estadístiques de documents concrets publicats al repositori (cal estar identificat)

El gener de 2017, al Ranking Web de Repositorios, el Dipòsit Digital ocupa la posició 13 entre els repositoris espanyols i la 183 del món.

En aquests deu anys hi ha hagut una progressió important pel que fa a documents publicats i a 29 de març de 2017 el Dipòsit conté ja 30.000 documents.

Si sou membres de la Universitat de Barcelona i esteu interessats en publicar-hi però encara no ho heu fet mai, podeu consultar les condicions per fer-ho.

Ara també teniu l’oportunitat d’opinar sobre el Dipòsit Digital de la Universitat. Trobareu una curta enquesta de satisfacció a la pàgina principal. Us agrairem que la contesteu.

Trobareu més informació sobre l'evolució del Dipòsit Digital de la Universitat en aquests 10 anys al Blog del CRAI.