Inici >> Node >> Commemoració del 50è aniversari de l'assemblea constituent del Sindicat Democràtic d'Estudiants de la Universitat de Barcelona

Jueves, 10 Marzo 2016

El divendres dia 11 de març tindrà lloc l'acte de commemoració del 50è aniversari de l’assemblea constituent del Sindicat Democràtic d’Estudiants de la Universitat de Barcelona (SDEUB) al Paranimf de  l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona.

Aquesta commemoració repassa el  fet i el context històric de l’assemblea constituent del SDEUB, i també les conseqüències immediates que va tenir per al país i per la lluita antifranquista.  S'analitzarà què queda d'aquella mobilització en la Universitat actual.

Aquest acte, presidit per Carles Puigdemont, President de la Generalitat de Catalunya, es presenta com un reconeixement  a aquells estudiants i professors que van ser perseguits i encausats per defensar les llibertats fonamentals i es podrà seguir en directe  pel canal UBtv.

L’assemblea constituent del SDEUB es va reunir al Convent dels Caputxins de Sarrià per la negativa de les autoritats perquè es dugués a terme en cap espai universitari.  Hi assistiren gairebé cinc-cents estudiants universitaris i un grup de professors no numeraris. També hi van assistir reconeguts intel·lectuals que van donar suport a la reunió, com Jordi Rubió, Raimon Obiols, Antoni de Moragas, Antoni Tàpies i Salvador Espriu, i els professors universitaris  Agustín García Calvo i Manuel Sacristán expulsats del seu lloc de treball. Quan la policia va descobrir la reunió va irrompre a l'edifici, després de dos dies de setge. Aquests fets s'han convertit en un acte de referència de l’oposició catalana al franquisme.

El passat dia 9 de març el Memorial Democràtic va retre homenatge als participants d'aquesta mobilització popularment coneguda amb el nom de la Caputxinada precisament al Convent dels Caputxins de Sarrià lloc dels fets, amb representants dels estudiants, professorat i frares implicats.

El tríptic informatiu que s'ha editat amb motiu de l'acte ha estat elaborat amb material del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República. Les fotografies i documents que hi apareixen pertanyen al Fons DU Sèrie Documents Universitat del nostre arxiu.

Us recordem que podeu consultar el nostre post sobre la caputxinada si voleu més informació sobre el tema!