Inici >> Node >> El CRAI Biblioteca de Dret presenta una mostra bibliogràfica sobre el dret a la ciutat i els drets humans de proximitat

Lunes, 5 Diciembre 2022

thumbnail_img_4092.jpg

Amb motiu de la celebració el 10 de desembre del Dia Internacional dels Drets Humans, designat per l'Assemblea General de les Nacions Unides el 1948, el CRAI Biblioteca de Dret presenta una compilació d’obres del seu fons sobre el dret a la ciutat i els drets humans de proximitat.

La selecció de documents exposats i l’escrit introductori ha anat a càrrec de David Bondia, professor de Dret Internacional Públic a la Universitat de Barcelona i Síndic de greuges de Barcelona des de l’octubre de 2021.

La tria de llibres per aquest 10 de desembre, Dia internacional dels Drets Humans, pretén reivindicar el dret a la ciutat i els drets humans de proximitat. Entenem, per una part, la ciutat com l’espai col·lectiu que pertany a tots els seus habitants que tenen dret a trobar-hi les condicions per a la seva realització política, social i ecològica, cosa que comporta assumir també deures de solidaritat. I, per una altra part, els drets humans com les aspiracions legítimes o necessitats bàsiques, inherents a totes les persones que habiten la nostra ciutat, que han de ser cobertes per garantir el dret a una vida digna de ser viscuda en l’àmbit municipal.

La mostra, presentada pel mateix David Bondia en aquest vídeo, es pot visitar a la planta 0 del CRAI Biblioteca de Dret del 5 al 16 de desembre.

Amb l’efemèride recordem que la Biblioteca Dipositària de les Nacions Unides, integrada al CRAI Biblioteca de Dret des de 2010, és la primera que l'organització va atorgar a una universitat espanyola l’any 1963.