Idiomas

Inici >> Node >> Exposició virtual: La guerra d'Ucraïna. Elements d'anàlisi per entendre el conflicte

La guerra d'Ucraïna. Elements d'anàlisi per entendre el conflicte

La guerra d’Ucraïna, iniciada el 24 de febrer de 2022 amb la invasió d’aquest país per part de la Federació Russa, està constituint, indubtablement, un dels conflictes bèl·lics més disruptius i més importants de les darreres dècades, sobretot per a Europa, amb conseqüències polítiques, socials, econòmiques i energètiques que estan tenint i tindran importants repercussions.

Com totes les guerres és també una autèntica tragèdia humanitària i representa, a més, un atac directe a la línia de flotació d’un sistema de relacions internacionals que hauria de ser pacífic, segur i estable, organitzat sobre la base del Dret Internacional i al voltant d’institucions internacionals com l’Organització de les Nacions Unides.

Amb motiu del «Congrés internacional sobre els impactes de la guerra d'Ucraïna» que se celebra del 24 al 27 d’octubre de 2022 a la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona, el CRAI Biblioteca de Dret presenta l’exposició virtual La guerra d’Ucraïna. Elements d’anàlisi per entendre el conflicte.

Els textos i selecció de bibliografia han anat a càrrec de Xavier Pons Ràfols, degà de la Facultat de Dret i Catedràtic de Dret Internacional Públic de la Universitat de Barcelona. L’exposició virtual es complementa amb una mostra bibliogràfica que es pot visitar a la planta 0 de la biblioteca.

Opineu sobre aquesta exposició

Octubre, 2022