Idiomas

Inici >> Node >> Mostra bibliogràfica: Homenatge al Professor Josep Trueta i Raspall (1897-1977)

Mostra bibliogràfica: Homenatge al Professor Josep Trueta i Raspall (1897-1977)

El 18 de desembre del 2015 la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona, juntament amb l’Hospital Clínic de Barcelona, va organitzar un acte Homenatge al Professor Josep Trueta i Raspall (1897-1977). Per aquest motiu, el CRAI Biblioteca de Medicina – Campus Clínic – ha preparat una mostra bibliogràfica de l’obra de Dr. Josep Trueta com a català universal mostrant les seves aportacions en el camp de la ciència i la política.

Josep Trueta va fer aportacions importants en el camp de la traumatologia, concretament en el tractament de les ferides de guerra, i en la investigació de la funció renal i el desenvolupament ossi.

En la seva vessant política i filosòfica, va donar a conèixer la problemàtica de Catalunya al món anglosaxó en un moment concret de la història de Catalunya.

Cartell de la mostra bibliogràfica. El traumatòleg
El nefròleg
L'intel·lectual
L'home

El traumatòleg

Trueta operando, al lado su maestro Manuel Corachán en el Hospital General de Cataluña (hoy, Hospital de San Pablo). Barcelona,1932. Extret de "Rodrigo A. Doctor Trueta: héroe anónimo de dos guerras. Esplugas de Llobregat: Plaza,1977."

Mètode Trueta. Cinc procediments bàsic. Imatge extreta de "Trueta J. Fragments d'una vida: memòries. Barcelona: Edicions 62, 1978."

Trueta realizando una intervención quirúrgica. Extret de "Rodrigo A. Doctor Trueta: héroe anónimo de dos guerras. Esplugas de Llobregat: Plaza,1977."

Porta del llibre "The Principles and practice of war surgery: with reference to the biological method of the treatment of war wounds and fractures." London: William Heinemann, 1943.

Ficat RP, Trueta J. Pathologie fémoro-patellaire. Paris: Masson et Cie., 1970.

Trueta J. An Atlas of traumatic surgery: illustrated histories of wounds of the extremities. Blackwell Scientific, 1949.

Trueta J. La Estructura del cuerpo humano: estudios sobre su desarrollo y decadencia. Barcelona: Labor, 1975.

Trueta J. La Osificación traumática paracondílea interna del femur o afección de Pellegrini. Barcelona: [s.n.], 1931.

Trueta J. The Principles and practice of war surgery: with reference to the biological method of the treatment of war wounds and fractures. London: William Heinemann, 1943.

Trueta J. Reflexions entorn de la pesta moderna: l’accident a la carretera: discurs llegit en la sessió inaugural del curs 1972-1973. Institut d’Estudis Catalans. Societat Catalana de Biologia, 1973.

Trueta J, Agerholm M, Kinnier Wilson AB, Esteve de Miguel R. Poliomielitis: principios y práctica de su tratamiento. Juventud, 1957.

Trueta J, Orr HW. Treatment of war wounds and fractures: with special reference to the closed method as used in the war of Spain. New York: Paul B. Hoeber, 1940.

Trueta J, Pi i Sunyer A. Fundamentos y práctica de la cirugía de guerra y urgencia: tratamiento de las heridas y fracturas por el método biológico. Mensaje, 1944.

Trueta J, Salarich i Torrents J. La Contribució de la cirurgia al progrés de la ciència mèdica. Barcelona: Real Academia de Medicina de Barcelona, 1970.

Trueta J, Strubell MB, Strubell M, Goodfellow JW. Trueta: surgeon in war and peace: the memoirs of Josep Trueta. London: Victor Gollancz, 1980.

El nefròleg

Trueta J. Estudios sobre la circulación renal. José Janés, 1949.

Trueta J. The Renal circulation in normal and pathological conditions. S.l.: s.n., 131 - 138 p.

Trueta J. Studies of the renal circulation. London: Blackwell Scientific Publications, 1947.

L'intel·lectual

Portada de "Trueta J. L’Esperit de Catalunya. Mèxic: Institució de Cultura Catalana de Mèxic, 1950."

Consell Nacional de Catalunya, Pi i Sunyer C, Batista i Roca JM, Parera R, Trueta J, Vergés F. Declaració del Consell Nacional de Catalunya: Londres, 24 agost 1944. [S.l.]: Front Nacional de Catalunya. Delegació de França, 1944.

Molière, Vallespinosa B, Trueta J. L’Amor metge; El Metge per força; El Malalt imaginari. Barcelona: Selecta, 1971.

Rodrigo A, Trueta J. García Lorca en Cataluña. Barcelona: Planeta, 1975.

Trueta J. The Spirit of Catalonia. London [etc.]: Oxford University Press, 1946.

L'home

Durante la Segunda Guerra Mundial, Trueta y su esposa prestaron servicio en la Fire Guard, Inglaterra 1945. Text i imatge extrets de "Rodrigo A. Doctor Trueta: héroe anónimo de dos guerras. Esplugas de Llobregat: Plaza,1977."

Casals P, Trueta J, Torra Q. Estimat doctor / Admirat mestre: l’esperit d'una amistat en 79 cartes. Barcelona: Acontravent, 2009.

Casassas O. Josep Trueta i Raspall, el símbol: semblança biogràfica de Josep Trueta i Raspall. Barcelona: Institut d'Estudis Catalans, 2004.

Cid F. Josep Trueta, esbós d’una obra mèdica i biològica. Barcelona: Tibidabo, 1991.

Rodrigo A. Doctor Trueta: héroe anónimo de dos guerras. Esplugas de Llobregat: Plaza, 1977.

Roigé i Solé J. Josep Trueta (1897-1977) en homenatge. Barcelona: Col.legi Oficial de Metges de Barcelona, 1997.

Soler Serrano J, Ochoa S, Trueta J, González J, Arias R. Severo Ochoa, Josep Trueta a fondo. Barcelona: Impulso Records, 2004.

Trueta J, Bombí JA. Dr. Josep Trueta, esbós d’una obra exemplar. Barcelona: Publicacions Universitat de Barcelona, 2001.

Trueta J. Fragments d’una vida: memòries. Barcelona: Edicions 62, 1978.

Opineu sobre aquesta exposició

Diciembre, 2015