Inici >> Node >> "CENT ANYS DE LA RELATIVITAT GENERAL". Mostra del Fons Històric del CRAI Biblioteca de Física i Química

Lunes, 2 Noviembre 2015

El CRAI Biblioteca de Física i Química presenta l'exposició bibliogràfica CENT ANYS DE LA RELATIVITAT GENERAL, coincidint amb el centenari de la presentació d'Albert Einstein a l'Acadèmia Prussiana de Ciències de la Teoria de la Relativitat General. Era la culminació del camí iniciat l'any 1907 i la nova teoria incloïa la predicció correcte de la deflexió dels raigs de llum per un camp gravitatori i també l'explicació del petitíssim desajust que hi havia entre els càlculs newtonians de la precessió del periheli de Mercuri i l'observació astronòmica. Les fotografies de les posicions dels estels durant un eclipsi de sol el 1919 van donar verificació a la teoria i va ser el principi de la conversió d'Einstein en el més gran dels mites científics.

L'exposició serà inaugurada pel Rector de la Universitat de Barcelona, el proper dimecres 4 de Novembre, a l'aula magna Enric Casassas de les Facultats de Física i de Química. El professor José María Martín Senovilla, catedràtic de Física Teòrica de la Universitat del País Basc, dictarà la conferència "Relatividad General: un siglo de aventuras a través del espacio-tiempo". Acabat l'acte es procedirà a inaugurar l'exposició al CRAI Biblioteca on els assistents seran convidats a un refrigeri.

Vegeu la noticia al Blog del CRAI Biblioteca de Física i Química.

150 años del Edificio Histórico             Plan de sostenibilidad del CRAI                            Segell EFQM 500    Logo de Bibliotecas comprometidas con la excelencia