Inici >> Node >> "Obrint portes: la llengua catalana a la Universitat de Barcelona", una exposició amb la participació del CRAI Biblioteca Pavelló de la República

Jueves, 4 Diciembre 2014

Fins al proper 16 de desembre encara sou a temps de visitar l'exposició Obrint portes: la llengua catalana a la Universitat de Barcelona  al vestíbul de l'Edifici Històric, en la qual s'explica el paper històric que ha tingut la Universitat de Barcelona en relació amb la llengua catalana.

En el marc de les activitats del Tricentenari, la mostra ha estat comissariada i organitzada per alumnes del màster de Gestió de Patrimoni Cultural i Museologia, del màster d'Assessorament Lingüístic, Gestió del Multilingüisme i Serveis Editorials, i del grau de Disseny de la Facultat de Belles Arts.

L'exposició es divideix en set apartats, que repassen l'evolució històrica del català a la Universitat, incloent-hi episodis com ara la repressió franquista o el retorn a l'oficialitat de la llengua amb la democràcia, fins a arribar al moment actual, i els reptes que representa la internacionalització en l'àmbit lingüístic.

El CRAI Biblioteca Pavelló de la República ha aportat documentació diversa per aquesta mostra, molt especialment la reproducció de cartells com els que mostrem aquí i també de publicacions periòdiques.