Inici >> Node >> El CRAI UB col·labora a l'exposició “Pius Font i Quer (1888-1964). Un nou paradigma de la Botànica Catalana”

Viernes, 10 Octubre 2014

En commemoració del cinquantè aniversari de la mort del reconegut botànic català Pius Font i Quer (1888-1964), la Universitat de Barcelona presenta una exposició entre les nombroses activitats programades per aquest esdeveniment.

El doctor Font i Quer dominà el panorama de la botànica catalana —i dels països de la Mediterrània occidental— durant les primeres dècades del segle XX (1916-1939). Després, desposseït per sempre de tots els seus càrrecs i empresonat quatre anys pel règim franquista, continuà fent alguns treballs, tot i que menys intensament. La seva activitat científica, docent i organitzadora deixà una fonda empremta i un llegat científic i material que ha arribat fins als nostres dies.

El CRAI UB ha participat activament en la seva organització i a més ofereix des del CRAI Biblioteca de Reserva el llibre:

Dioscòrides Pedani. Pedacio Dioscorides Anazarbeo Acerca de la materia medicinal y de los venenos mortiferos / traduzido de llengua griega en la vulgar castellana & illustrado con claras y substanciales annotationes y con las figures de innumeras plantas exquisitas y raras por el doctor Angres de Laguna .... En Salamanca : por Mathias Gast, 1570.

L’exposició es podrà visitar al vestíbul principal de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona entre els dies 15 d’octubre i 5 de novembre de 2014 i serà inaugurada en aquest mateix lloc el dia 15 d'octubre a les 18.30 en un acte en el que intervindran la Dra. Lourdes Cirlot, Vicerectora de Relacions Institucionals i Cultura de la Universitat de Barcelona i el Dr. Josep Vigo.