Inici >> Node >> Enginys matemàtics, nova col·lecció especial del CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica

Miércoles, 29 Junio 2022

El CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica presenta la col·lecció Enginys matemàtics.

La col·lecció aplega un conjunt d’instruments relacionats amb diferents àrees de les Matemàtiques: Geometria, Topologia, Teoria de nusos, Aritmètica, Astronomia, etc., que es conserven al CRAI biblioteca.

Els objectes de la col·lecció provenen de diverses donacions, especialment de professors de la Facultat, i també hi ha alguns objectes que s’han incorporat per compra. L’origen és un grup de cinc objectes, dispars entre ells. D’aquests, dos es van comprar a petició del professorat; el Pèndol de Newton va arribar d’obsequi al comprar la col·lecció 'Genios de las matemáticas', un altre va ser construït per una bibliotecària i el cinquè per una alumna. A partir d’aquí s'hi van incorporant altres objectes que es compren o que arriben per motius diferents: un àbac, una sèrie de tres impossibles, una regla de càlcul, un tàngram, diversos hiperboloides, un planímetre, etc.

Dels Enginys matemàtics se n’exposa una mostra a la vitrina de l’entrada del CRAI biblioteca, mostra que es renova periòdicament.

Podeu accedir a la col·lecció Enginys matemàtics des de l'apartat de col·leccions especials de la pàgina web del CRAI Biblioteca de Matemàtiques i Informàtica, trobareu el registre bibliogràfic al Cercabib i la descripció  i l’Inventari  al Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona.

150 años del Edificio Histórico             Plan de sostenibilidad del CRAI                            Segell EFQM 500    Logo de Bibliotecas comprometidas con la excelencia