Inici >> Node >> Miquel Tarradell (1920-1995). Intel·lectual, historiador, arqueòleg i escriptor. Exposició al CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història

Lunes, 21 Marzo 2022

El CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història acull l’exposició Miquel Tarradell (1920-1995).  Intel·lectual, historiador, arqueòleg i escriptor produïda pel Museu d’Arqueologia de Catalunya, amb la col·laboració de l’Arqueoxarxa, i que ha estat exposada a la Facultat de Geografia i Història des del proppassat 2 de desembre de 2022, dia en què es va celebrar un acte d’homenatge amb motiu del centenari del seu naixement.

Miquel Tarradell i Mateu va ser un dels intel·lectuals catalans més destacats del segle XX. En l’àmbit acadèmic va destacar pels seus treballs de recerca històrica i arqueològica en àrees geogràfiques, cronològiques i culturals molt diverses. També estigué molt compromès amb la recuperació cultural dels Països Catalans fent difusió del coneixement històric a tots els nivells de la societat. Va ser catedràtic d’Arqueologia, Epigrafia i Numismàtica a la Universitat de València (1956) i després a la Universitat de Barcelona (1970), fins a la seva jubilació. Cal destacar, també, la seva estada al Marroc (1948-1956) com a director del Servei d’Excavacions del Protectorat espanyol al Marroc i al Museu de Tetuan. L’any 1977 Òmnium Cultural li va atorgar el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes, i la Generalitat de Catalunya, al 1982, la Creu de Sant Jordi en reconeixement a tota la seva activitat científica i cultural.

L’exposició commemorativa ens arriba al CRAI Biblioteca ampliada amb una mostra del nostre fons bibliogràfic relacionat i altra documentació original del fons d’arxiu familiar (vegeu el fons de i sobre Miquel Tarradell al CRAI Biblioteca). Agraïm la seva col·laboració a la Núria Tarradell Font i al Joan Sanmartí Grego.

La podeu visitar del 21 de març al 21 d’abril, a la planta 0 del CRAI Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història.