Inici >> Node >> Actualització de la guia Treballs acadèmics (TFG i TFM) del CRAI Biblioteca de Lletres

Jueves, 10 Febrero 2022

El CRAI Biblioteca de Lletres ha confeccionat i actualitzat recentment la Guia de Treballs Acadèmics dirigida a l’alumnat de TFG o TFM de la Facultat de Filologia i Comunicació. Es troba disponible en català i en castellà.

La guia està organitzada en nou seccions. La primera secció, Guies de Suport, conté exemples de manuals disponibles al CRAI sobre com fer un treball acadèmic. Seguidament, es faciliten els enllaços a la Guia lingüística per a la presentació escrita i oral del treball final de grau, realitzada pels Serveis Lingüístics i a altres pàgines d’ajuda per fer la presentació oral. Al final de la secció s’inclouen eines d’edició, organització i presentació.

Les seccions dos a la cinc giren al voltant de la informació acadèmica que es necessita per a documentar el treball: la preparació del tema i l’estratègia de cerca, les fonts d’informació, l’accés als documents (amb vídeos explicatius) i alguns consells a l’hora d’avaluar la informació.

A l’apartat següent de gestió de la bibliografia es fa referència a l’ús dels gestors bibliogràfics i es dona informació sobre l’estil de citació APA, que és l’estil recomanat pel que respecta a les citacions i la llista de referències bibliogràfiques del TFG de Filologia i Comunicació.

La secció set s’ha dedicat al plagi i es donen enllaços i consells per evitar-lo, incloent-hi un senzill quizz per si volem posar-nos a prova sobre aquesta qüestió. També s’hi han inclòs les preguntes més freqüents sobre els drets d’autor i uns quants recursos on trobar imatges i textos en obert per poder utilitzar als treballs.

La informació sobre la difusió dels treballs mitjançant el Dipòsit Digital de la UB i la possibilitat d’optar als diferents premis per TFG o TFM es detallen a la secció vuit. Finalment, la secció nou ofereix exemples d’altres treballs de l’alumnat publicats al repositori institucional de la UB i a altres universitats.

Per complementar el suport que oferim des del CRAI Biblioteca de Lletres a l’alumnat de TFG, hem organitzat dues sessions de formació en línia per als propers 18 i 25 de febrer:

150 años del Edificio Histórico             Plan de sostenibilidad del CRAI                            Segell EFQM 500    Logo de Bibliotecas comprometidas con la excelencia