Inici >> Node >> L’arxiu i cartoteca del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República als Fons Patrimonials de la Universitat de Barcelona

Miércoles, 6 Octubre 2021

Fa uns quants mesos que els fons de l’arxiu del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República forma part del Patrimoni bibliogràfic i documental de la Universitat de Barcelona.

El fons d’arxiu del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República està format per fons personals i institucionals i col·leccions temàtiques que tenen majoritàriament el seu origen en la donació de documents per part de persones i institucions, moltes d’elles vinculades amb la Universitat de Barcelona. Pot ser documentació original cedida per partits polítics, organitzacions obreres i sindicals, entitats socials, institucions o particulars.

cartoteca.jpg

Les col·leccions de patrimoni bibliogràfic digital del CRAI de la Universitat de Barcelona es poden consultar des de la Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona (BiPaDi) i també des de la Memòria Digital de Catalunya (MDC). Les del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República són les següents:

Cal destacar també el fons cartogràfic que forma part de la Cartoteca del CRAI de la Universitat de Barcelona, amb la col·lecció de Plànols i mapes relacionats amb la Guerra civil i el bombardeig de Barcelona

Per a la consulta de l’arxiu, disposem d’inventaris i d’una base de dades local. Tots els inventaris es poden trobar al Dipòsit Digital de la UB, des de la pàgina web de la nostra biblioteca i també al Catàleg del CRAI de la UB des del Cercabib.

I, per acabar, volem recordar l’existència del Banc d’Imatges del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República, una eina de gran utilitat que permet agilitzar la gestió de la digitalització dels fons documentals i al mateix temps posar-los a disposició de tothom.