Inici >> Node >> Torquat Notó: nou fons personal al CRAI Biblioteca de Física i Química

Torquat Notó: nou fons personal al CRAI Biblioteca de Física i Química

Lunes, 19 Abril 2021

L'Octubre del 2020, el CRAI Biblioteca de Física i Química va rebre la documentació del fons personal del químic Torquat Notó i Cañisà (1919-2013). Aquesta donació inclou llibres, separates, revistes i documentació d'arxiu que ha estat inventariada i publicada al Diposit Digital de la UB.

El fons personal es compon de documents diversos (principalment material bibliogràfic, llibretes amb apunts recollits durant la seva etapa d’estudiant de física). Destaca la documentació generada per la seva activitat d’estudiant i acadèmica; fitxes de bibliogràfiques amb comentaris d’articles d’investigació sobre química (més de 100); articles de revista publicats durant la segona meitat del s. XX i especialitzats en diversos aspectes de la Química, apunts sobre l’organització d’un laboratori i el seu instrumental, informes sobre energia nuclear i els derivats dels seus estudis sobre la innovadora forma de donar color a fibres sintètiques, així com documentació diversa de la seva etapa com a degà del Col·legi Oficial de Químics de Catalunya.

El procés de gestió de l’arxiu es realitzà en tres etapes. En la primera, es van descriure i catalogar les obres de la biblioteca personal de Notó i Cañisà per incloure-les al fons del CRAI Biblioteca de Física i Química. En la segona, es va fer el tractament documental de l'arxiu de 1942 a 2007, que inclou documents generats en la seva etapa universitària (1942-1948); professional, com a químic, a La Seda de Barcelona (1948-1981); i com a responsable màxim del Col·legi Oficial de Químics de Catalunya (1974-1976). Finalment, en la tercera etapa, es va publicar l’Inventari del fons personal de Torquat Notó (1919-2013) al Dipòsit Digital de la UB.

El fons d’arxiu consta de 42 unitats documentals distribuïdes en 5 unitats d’instal·lació (capses transfer) dipositades al Dipòsit del CRAI Biblioteca de Física i Química per a la consulta. La major part de la documentació que va elaborar durant la seva trajectòria professional a La Seda de Barcelona està dipositada al fons La Seda de Barcelona, 1925-1978 dels Fons comercials i empreses de l’Arxiu Municipal de El Prat de Llobregat.

Trobareu més informació al Blog del CRAI Biblioteca de Física i Química.

Podeu consultar també l'enllaç al Cercabib.