Inici >> Node >> Primavera republicana al Pavelló de la República

Primavera republicana al Pavelló de la República

Martes, 13 Abril 2021

Demà dimecres 14 d’abril, es commemorarà el 90è aniversari de la proclamació de la Segona República Espanyola.

Entre els diversos esdeveniments que hi haurà per celebrar l’efemèride al districte d’Horta-Guinardó, se celebraran un seguit d’actes al Pavelló de la República, seu del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República de la Universitat de Barcelona, considerat, precisament, un dels arxius-biblioteca més importants del món sobre la Segona República espanyola entre altres temàtiques.

Al matí, a partir de les 11 hores hi ha programades les següents activitats:

• Intervenció de la professora Paola Lo Cascio, viceditrectora del Centre d’Estudis Històrics Internacionals, CEHI de la Universitat de Barcelona
  • Lliurament de la placa de l’Associació Catalana d’Expresos Polítics del Franquisme al programa “Vidas Enterradas” de la cadena Ser
  • Lliurament al Museu d’Història de Barcelona d’un banderí històric de la Segona República
  • Himne de Riego interpretat pel quartet Brossa
  • Lectura per part de Mireia Clemente del poema “Volveremos” de Louise Michel escrit amb motiu del 150è aniversari de la Comuna de París

A la tarda, a partir de les 18 hores, hi haurà un programa artístic que consta d’un concert interpretat per l’Escola de Música Municipal Can Fargues, que inclou el tema musical commemoratiu compost per la compositora Bárbara Granados, i un espectacle de dansa amb la companyia Brodas Bros. La força dels carrers és el nom de la coreografia que en format de duet han creat per a la commemoració d’aquesta Primavera Republicana 2021.

Us animem a participar-hi! Però recordeu que cal fer reserva prèvia d’entrades en aquest enllaç.