Inici >> Node >> La importància de les persones

La importància de les persones

Viernes, 19 Marzo 2021

La línia 5 del Pla estratègic del CRAI ITER 2022 s’ocupa de l’organització i les persones. També de les persones que treballen al CRAI de la Universitat. De tots els seus valors, aquest és el més important.

Tal com diu el Pla estratègic del CRAI, hem de facilitar que tant les persones que ja hi treballen com les que s’hi incorporin, coneguin les bones pràctiques i l’organització, per poder, amb la seva activitat, fer un treball de qualitat en benefici de tota la comunitat, amb competència professional, responsabilitat i honestedat.

En iniciar el Pla estratègic, teníem dos objectius molt clars:

• Treballar juntament amb l’Àrea de Recursos Humans de la Universitat, per eliminar la temporalitat en els diferents col·lectius que treballen al CRAI.
  • Elaborar polítiques i procediments que facilitin la incorporació de nou personal al CRAI amb el desenvolupament d’un pla d’acollida per a les diferents persones.

Des de la Direcció del CRAI s’ha treballat intensivament en aquest tema conjuntament amb l’Àrea de Recursos humans. D'altra banda, des del seu naixement al 2004, el CRAI ha treballat amb voluntat de cooperació i servei, amb capacitat de resiliència i esperit proactiu respecte dels canvis i la innovació. El compromís amb la institució i els usuaris són les eines fonamentals per aconseguir l’excel·lència en els nostres serveis.

Al CRAI volem que tant les persones que ja son membres de la comunitat com les que arriben de nou, coneguin l’organització, la cultura organitzativa i col·laborativa i les bones pràctiques. Creiem que és essencial que ho interioritzin per poder desenvolupar el seu treball amb efectivitat i responsabilitat.

Amb aquesta finalitat, s’han redactat tres manuals:

• Manual per als becaris de col·laboració que s’estan formant amb nosaltres
  • Manual d’Acollida per al personal de nou ingrés
  • Manual per a líders del CRAI on es detalla bàsicament el concepte de lideratge i responsabilitat compartida, respecte a les funcions principals dels caps de biblioteca i unitat, i que es relaciona amb aquests processos:
    • Planificar i dirigir
    • Avaluar i redirigir
    • Dotar-se de recursos
    • Lliurar serveis per a la docència, l’aprenentatge i la investigació

Vegeu més informació sobre la importància de les persones al Blog del CRAI.