Idiomas

Inici >> Node >> Assumpció Estivill: recull bibliogràfic amb motiu de la seva jubilació

Assumpció Estivill: recull bibliogràfic amb motiu de la seva jubilació

Amb motiu de la jubilació de l'Assumpció Estivill, professora emèrita de la nostra Facultat, la biblioteca us ofereix un recull bibliogràfic de les seves publicacions. S'inclouen tant els seus llibres com els articles de revistes, traduccions d’articles, de manuals de catalogació, conferències com tesis dirigides. Trobareu també una breu nota biogràfica i un conjunt de fotografies que cobreixen prop de 40 anys de la seva carrera professional.

L'Assumpció Estivill Rius (Reus, 1949), professora emèrita de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona, és llicenciada en Filosofia i Lletres, i diplomada i doctora en Biblioteconomia i Documentació. El 1976 inicia la carrera professional com a bibliotecària al Centre d’Estudis d’Història Contemporània – Biblioteca J.M. Figueras-, i entre 1977 i 1982 treballa a la Secció de la Reserva Impresa de la Biblioteca de Catalunya. El 1978 comença la labor docent a l’Escola de Bibliologia, l’actual Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona. Ha estat cap d’estudis, sotsdirectora i degana del centre i ha impartit docència sobre la catalogació dels recursos bibliotecaris, el llibre antic i les col·leccions especials, l’organització dels serveis tècnics, les publicacions seriades i els recursos electrònics, etc.

És autora de diversos articles i llibres sobre la història de l’Escola de Bibliotecàries, les biblioteques populars catalanes i les seves professionals, sobre els diversos aspectes de la catalogació i les metadades, l’automatització de biblioteques, les revistes electròniques, l’organització dels recursos electrònics, les col·leccions digitals, etc. També ha traduït al català una bona part de la normativa internacional de catalogació usada per les biblioteques catalanes; ha estat editora de la revista BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació, i ha format part del consell assessor o del comitè editorial de diverses revistes especialitzades. Entre 1991 i 2001 va ser membre del Comitè Permanent de la Secció de Catalogació de la International Federation of Library Associations and Institutions i, com a tal, va col·laborar en la redacció de diversos textos i normatives internacionals.

Obres de l'autora al Cercabib

L'autora a les Notícies de la Facultat

Recull bibliogràfic en pdf (Dipòsit digital UB)

Assumpció Estivill: recull bibliogràfic amb motiu de la seva jubilació