Inici >> Node >> La malària en el punt de mira, nova exposició del CRAI Biblioteca del Campus Clínic

Miércoles, 20 Noviembre 2019

Aquest dimarts 19 de novembre s'ha inaugurat l'exposició La malària en el punt de mira. Recorregut històric de la lluita contra la malaltia al vestíbul de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut (Campus Clínic).

Com podeu llegir a la notícia de la UB, la mostra ha estat possible gràcies a la participació de Quique Bassat, director del programa de recerca en malària de l’ISGlobal i professor del Departament de Medicina de la UB, qui ha actuat com a comissari i ha aportat part de la seva col·lecció particular d’objectes, llibres i obra gràfica, així com de l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal). Per a la seva organització també ha estat imprescindible la tasca del Centre de Digitalització (CEDI) del CRAI de la UB, el qual ha reproduït gran part de l’obra gràfica exposada.

La mostra disposada en quatre taules i una vitrina, ofereix un recorregut per temes com la vinculació entre la malària i les guerres –des de la guerra de secessió nord-americana fins a la guerra del Vietnam­–, la influència de la malària a Espanya, la història dels Premi Nobel que han ajudat a combatre la malaltia, o el paper de l’Hospital Clínic i l’ISGlobal en la investigació i la lluita contra el paludisme, una malaltia que encara avui s’estima que causa 435.000 morts anuals a tot el món. Així, l’exposició constitueix un passeig històric per l’evolució del tractament antimalàric, des dels orígens mítics i llegendaris dels primers extractes d’Artemisia annua i de l’escorça de l’arbre de la quina fins a les modernes vacunes contra la malaltia, actualment encara en fase de desenvolupament.

La mostra es podrà veure fins a l’abril del 2020 al vestíbul de la Facultat.