Inici >> Node >> 7 d'octubre de 2019

7 d'octubre de 2019

Del cirurgià barber al podòleg: el naixement d’una professió. Exposició virtual del CRAI Biblioteca del Campus Bellvitge

Lunes, 7 Octubre 2019

La podologia, com a branca de les ciències de la salut, és una disciplina jove. Una visita al fons documental del CRAI Biblioteca del Campus Bellvitge ens permet percebre aquesta jovenesa. En comparació amb els fons bibliogràfics dels altres ensenyaments que s’imparteixen al Campus, el fons de Podologia és menys extens, però no menys ric. Disposem d’una literatura diversa i especialitzada, que volem donar a conèixer amb l’exposició virtual que us presentem a continuació: Del cirurgià barber al podòleg: el naixement d’una professió.

L’exposició ressegueix els orígens d’aquesta professió, el sorgiment de l’especialitat i la consolidació de l’ensenyament de Podologia al nostre país. Els materials i la informació que hi trobareu s’han creat a partir del fons bibliogràfic de què disposa el CRAI Biblioteca del Campus Bellvitge, del fons d’arxiu de l’Escola de Podologia de la Universitat de Barcelona i de les aportacions de particulars i d’institucions afins en l’àmbit nacional i internacional.

Us convidem a visitar-la i a compartir les vostres impressions a través de les xarxes socials:

#DelCirurgiàBarberAlPodòleg

#ExposCRAIBellvitge

Polítiques de la UB sobre accés obert i gestió de dades de recerca

Lunes, 7 Octubre 2019

El passat 22 de juliol, va tenir lloc el darrer Consell de Govern de la Universitat de Barcelona. Entre els diferents acords que es van aprovar, cal destacar-ne dos:

• L'actualització de la Política d'Accés Obert: Acord 105/2019 pel qual la Universitat de Barcelona vol refermar el compromís amb l’accés obert i es fixa com a objectiu assolir la total disponibilitat en lliure accés de la seva producció científica en els pròxims anys. La UB es compromet a establir uns objectius anuals de compliment de l’accés obert i fer-ne seguiment, així com a adoptar aquelles mesures orientades a aconseguir l'assoliment dels objectius fixats i els nivells d’accés obert que demanen els principals finançadors de la recerca. Els responsables del seguiment d’aquesta política seran els vicerectorats responsables de l'àrea de Recerca.

• L'aprovació de la Política de gestió de dades de recerca: Acord 104/2019 L'accés obert a les publicacions científiques ha d’estar acompanyat amb l’accés també obert a les dades a partir de les quals s’han realitzat les publicacions, és a dir els registres en format digital que s'utilitzen com a fonts primàries per a la investigació científica. Aquestes dades de recerca han de servir per revalidar els resultats publicats i també per ser reutilitzades en noves recerques. Per aquesta finalitat cal disposar d’una adequada gestió de les dades de recerca al llarg de tot el seu cicle de vida i assegurar la seva preservació i accés a mig i llarg termini.

Vegeu també aquesta informació al Blog Recercant en obert.

Literature, Cultural and Media Studies, de Springer Nature eBook collections. Nova subscripció

Lunes, 7 Octubre 2019

El CRAI de la Universitat de Barcelona ha subscrit la col·lecció de llibres electrònics Literature, Cultural & Media Studies de Springer Nature, que inclou 1.439 títols de 2017, 2018 i 2019.

Aquesta col·lecció està dirigida a professors, estudiants, investigadors i professionals. Conté investigacions acadèmiques d’àmbit internacional sobre literatura, cinema, cultura i mitjans de comunicació, així com estudis de teatre i interpretació. A més, permet accedir simultàniament a un nombre il·limitat d'usuaris i tots els llibres estan disponibles sense DRM.

Podeu accedir als llibres electrònics a través de Cercabib > SpringerLink e-books (Literature, Cultural & Media Studies 2017) | SpringerLink e-books (Literature, Cultural & Media Studies 2018)  |  SpringerLink e-books (Literature, Cultural & Media Studies 2019).

Substitució del repositori cvfitxers del Campus Virtual

Viernes, 4 Octubre 2019

Per tant, i donat que el sistema amb que es va implementar el repositori existent fins ara anomenat cvfitxers ha quedat obsolet, s’ha programat el seu tancament definitiu.

Amb l’objectiu de que tot el professorat que fa servir cvfitxers tingui temps de migrar el que necessiti a OneDrive que el substituirà a partir d’ara, aquest tancament es farà efectiu el dilluns 28 de setembre de 2020, i per tant, durant el curs acadèmic 2019-20 encara s'hi podrà accedir.

A partir d’aquesta data cap usuari hi tindrà accés.

Si necessiteu ajuda o més informació sobre la migració, podeu contactar amb la Unitat de Suport a la Docència.

Nou recurs electrònic en prova: ARTSTOR

Miércoles, 2 Octubre 2019

El CRAI de la Universitat de Barcelona posa a disposició dels seus usuaris en període de prova, la base de dades ARTSTOR que ofereix accés a més de 2 milions d'imatges de les arts, l'arquitectura i les humanitats.

ARTSTOR és els recurs d'imatges més extens per a ús educatiu i acadèmic. Proporciona accés a imatges d'alta qualitat amb tots els drets autoritzats per al seu ús. També Inclou potents eines per veure el detall, comparar, compartir i descarregar imatges, així com recursos d'ensenyament creats per experts.

Podeu provar i valorar aquest recurs fins al 31 d'octubre de 2019.

Accés i més informació al Web del CRAI > Recursos d'informació > Recursos electrònics en prova.

A la pàgina de Recursos electrònics en prova trobareu l'accés al recurs així com a un qüestionari des d'on podreu fer-nos arribar la vostra valoració.