Inici >> Node >> Exposició D’Orient a Occident als CRAI Biblioteques de Reserva i de Lletres

Exposició D’Orient a Occident als CRAI Biblioteques de Reserva i de Lletres

Viernes, 11 Enero 2019

S'acaba d'inaugurar una nova exposició a les vitrines dels CRAI Biblioteques de Lletres i de Reserva: D'Orient a Occident.

En aquesta ocasió volem mostrar la riquíssima col·lecció de llibres antics dedicats a les terres llunyanes. Com és sabut, durant tota l’època moderna, l’interès i curiositat que suscitaven els territoris remots a la vella Europa va quedar de manifest en una vasta documentació. Des de la tasca missionera fins al pur desig d’exotisme, passant pels interessos comercials, polítics i científics, la literatura escrita ha perviscut en múltiples formats documentals: cartes manuscrites, relacions de successos, atles, llibres il·lustrats i tractats, entre altres.

L’exposició es divideix en dos eixos clarament diferenciats. Les tres vitrines de l’exposició situades a la sala Piferrer del CRAI Biblioteca de Lletres estan dedicades a l’Orient, amb la Xina com a màxim exponent, mentre que les següents vitrines de la sala de consulta del CRAI Biblioteca de Reserva es dediquen a l’Occident, amb diferents testimonis sobre Amèrica – sobretot de Brasil – i Àfrica.

La mostra ha estat comissariada per José Luis Ruiz-Peinado, de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona, i per David Ruiz, alumne del màster d’Estudis Xinesos de la Universitat Pompeu Fabra.

Paral·lelament a l’exposició, els dies 15 i 16 de gener se celebrarà una reunió científica entorn a diversos temes relacionats amb l’expansió occidental de l’època moderna. Després d’una presentació de l’exposició per part dels comissaris, es farà una introducció del fons bibliogràfic del CRAI Biblioteca de Reserva amb el que s’ha portat a terme la mostra.

Podeu visitar l'exposició D'Orient a Occident des del 15 de gener fins al 17 de febrer del 2019.